Relacje z twoim przełożonym mogą być zmienne – jednego dnia pozytywne, nawet „gorące”, zaś kolejnego raczej chłodne. Na pewno jednak chcesz, aby tych przyjaznych było zdecydowanie więcej.

Oto rozwiązanie dla ciebie – a raczej pięć rozwiązań, które powinieneś zastosować, aby znaleźć wspólny język z przełożonym. Gwarantujemy, działa w zdecydowanej większości przypadków.

1. Zacznij prowadzić

Twój szef ma wiele zadań. Często nie ma czasu, aby poradzić sobie ze wszystkim, dlatego najprawdopodobniej deleguje tobie część rzeczy, które musi zrobić. I tu powinieneś zacząć działać. Spójrz na tą sytuację jak na otwarte zaproszenie do pomocy, bez konieczności ciągłego nadzoru i przypomnień. Druga strona zapewne przyjmie to z wdzięcznością i ulgą.

2. Daj znać, z czym się zmagasz

Jeśli nie masz pewności jak wykonać zadanie lub masz kłopoty z pewnymi obszarami, powiedz o tym wcześniej. Większość menadżerów nie jest wówczas zła, raczej czuje się przygotowana na to, że coś może pójść nie tak i należy podjąć odpowiednie kroki. Twój szef być może będzie w stanie rozwiązać problem zanim on wystąpi.

3. Bądź na czas, przygotuj się

Z pewnością zanim zostałeś zatrudniony twój przełożony omówił z tobą główne zadania. Nawet jeśli od tej chwili upłynie sporo czasu, pamiętaj, że powinieneś przygotowywać się do spotkań i dotrzymywać terminów – to naprawdę ważne.

4. Zadawaj pytania, formułuj rozwiązania

Zamiast tylko kwestionować cudze pomysły, proponuj własne rozwiązania. Zostałeś zatrudniony, aby wnieść swój wkład – nie bój się więc go zaoferować.

5. Pomóż menadżerowi lepiej zarządzać

Twoja praca zależy od działań twojego menadżera i odwrotnie. Dlatego jeżeli pomaga ci on lepiej pracować, ty wspieraj go w zarządzaniu, a pożytki odczują obie strony. Twój przełożony z pewnością oczekuje od ciebie konstruktywnej krytyki, która pomoże mu podejmować lepsze decyzje.

Każdy przełożony chce, abyś robił kilka rzeczy bez proszenia. Jeśli robisz je regularnie, bądź pewny, że zbudujesz dobrą i trwałą relację w pracy.