65 tys. tras na rowerze, hulajnodze, rolkach czy też deskorolce

 


  • Podsumowano efekty II edycji kampanii „Rowerowy Maj” w Tczewie


  • W wydarzeniu brało udział aż 8 placówek, czyli ponad 3600 uczestników


  • Kampania trwała od 4 do 31 maja, czyli 20 dni szkolnych

 

W II edycji „Rowerowego Maja”, brało udział aż 8 placówek (w 2016 roku były 4), w tym 3 niepubliczne, czyli ponad 3600 uczestników (w 2016 roku było 1751), wśród których jest 354 pracowników szkół.

– Wyniki kampanii pokazują, że tczewscy uczniowie i uczennice uwielbiają jeździć rowerami, hulajnogami, na rolkach czy też na deskorolce. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem aktywności uczniów i frekwencji w szkołach. Liczmy, że dzieci będą jeździły tak samo aktywnie przez cały rok – mówi Prezydent Tczewa Mirosław Pobłocki.

Kampania trwała od 4 do 31 maja, czyli 20 dni szkolnych. Przez cały maj uczniowie i uczennice podstawówek z Tczewa wklejały pilnie naklejki w książeczkach „Rowerowego Maja” i na szkolnych plakatach. Otrzymywało je każde dziecko, które przyjechało do szkoły na rowerze, hulajnodze lub na rolkach. Zbierane w ten sposób punkty zliczali szkolni koordynatorzy akcji Rowerowy Maj, przekazując je następnie organizatorowi akcji.

W tym roku, w ramach kampanii „Rowerowy Maj” szkoły zostały podzielone na dwie kategorie: dużą i małą szkołę. Pomimo początkowo niesprzyjającej pogody w pierwszym dniach „Rowerowego Maja”, II edycja w Tczewie wypadła lepiej niż zeszłoroczna. Aż 80,5% uczniów tczewskich szkół, co najmniej raz przyjechało do szkoły rowerem, hulajnogą, na rolkach lub desce. Jest to o 11% więcej niż w zeszłym roku! Poziom rowerowej frekwencji jest również wyższy i wyniósł 49,7%. Bardzo się cieszymy, że dzieci tak chętnie zaangażowały się w kampanię.

Znamy już dwie najbardziej rowerowe szkoły. W kategorii szkół dużych, najwyższą rowerową frekwencję miała Szkoła Podstawowa nr 11 (55,30%), a w kategorii szkół małych Szkoła Podstawowa nr 7 (60,70%). Warto również zwrócić uwagę na Niepubliczną Szkołę Podstawową Montesorii, która co prawda była brana pod uwagę w zestawieniu jako klasa (z uwagi na 6 uczniów), ale osiągnęła niesamowity wynik tj. 100% aktywności oraz 88,30% rowerowej frekwencji. Gratulacje!

Wśród najbardziej rowerowych klas z wszystkich szkół, zdeklasowała wszystkich klasa 2 D z SP 11, która osiągnęła 100% aktywności oraz 94,32% rowerowej frekwencji.

„Rowerowy Maj” to przede wszystkim świetna zabawa, kształtowanie zdrowych nawyków. Dla rodziców to dobra okazja, by brać przykład z dzieci – towarzyszyć im na rowerach w drodze do szkoły i dalej jechać do pracy.

Celem kampanii jest promowanie zdrowego trybu życia oraz popularyzacja komunikacji rowerowej. „Rowerowy Maj” ma również na celu podnoszenie poziomu  bezpieczeństwa w okolicach szkół, ponieważ im więcej dzieci przyjeżdża do szkoły na rowerze, tym mniej zostaje dowożonych samochodem, przez co zmniejsza się natężenie ruchu przed szkołą.

Źródło: Informacja przesłana przez samorząd