Dobrze zorganizowana komunikacja transportowa w ośrodku życia to skarb i wygoda. Dlatego projektanci i wizjonerzy prześcigają się w pomysłach na to, jak ułatwić i unowocześnić poruszanie się po miastach. Przedstawiamy dwa najnowsze pomysły związane z kompozycją funkcjonalnej przestrzeni. Przeczytaj – nie dajemy pewności, że już wkrótce z zapowiedzi nie przekształcą się w realizacje.

Ruchome chodniki

Wyobraź sobie linię kolejową wokół stacji metra, zapchaną turystami i uciążliwie powolną. Brzmi niezachęcająco? Lokalna firma architektoniczna próbowała rozwiązać ten problem. Wymyśliła, że można rozładować ruch, jeśli zaoferuje się pieszym trochę pomocy.

Po pierwsze – należy wybudować trzy są siadujące ze sobą ruchome chodniki. Podróżni wyjdą ze stacji jak zwykle, ale zamiast czekać na pociąg, wejdą na najbliższy ruchomy pas, poruszający się z prędkością około 5 km/h.

Kolejne chodniki poruszają się odpowiednio 10km/h i 15 km/h. W tunelach między stacjami każda ścieżka może lekko przyśpieszyć. W wielu przypadkach, kiedy nie trzeba czekać na pociąg, można odbyć podróż zdecydowanie szybciej niż pociągiem.

Ultraszybki Hyperloop

Hyperloop to śmiały plan systemu tranzytowego, który miałby przewozić ludzi na długich dystansach w kapsułach poruszających się z ogromną prędkością. Miałyby one poruszać się setki kilometrów nad ziemią. Silne magnesy będą unosić kapsułę, która niemal bez tarcia dotrze do miejsca przeznaczenia, osiągając prędkość ponad 700km/h. Koncepcja została przedstawiona trzy lata temu i jest określona jako połączenie Concorda z elektromagnesem.

Hyperloop zrewolucjonizuje nie tylko podróżowanie, ale również całkowicie zmieni nasze życie. Nie będzie miało znaczenia, w jakim mieście mieszkasz, gdzie pracujesz czy dokąd jedziesz spotkać się z przyjaciółmi.

Taki środek transportu będzie miał więc wpływ na relacje oraz biznes. Dwa tuziny ludzi miało już okazję podróżować Hyperloopem z Los Angeles do San Francisco. Eskapada trwała zaledwie pół godziny. Na chwilę obecna celem jest rozpoczęcie korzystania z tej technologii powszechnie do 2020 roku. W projekt zaangażowała się zaś międzynarodowa ekipa inżynierów z środowisk technicznych rozproszonych po całym świecie.