Mobilna aplikacja dla mieszkańców zainteresowanych funkcjonowaniem miasta

 



  • Urząd miasta Rybnika uruchomił mobilną aplikację „akcja-reakcja”




  • Za jej pomocą rybniczanie mają możliwość zgłaszania uwag




  • W ramach projektu wykonane zostały aplikacje oraz portal WWW



 

Urząd miasta Rybnika uruchomił mobilną aplikację „akcja-reakcja”, dzięki której rybniczanie mają możliwość zgłaszania uwag, a także mogą szybko i łatwo poinformować odpowiednie służby o problemach dotyczących funkcjonowania miasta.

Za pomocą własnego urządzenia mobilnego zgłaszanie niepokojących sytuacji przez mieszkańców jest bardzo proste – wystarczy zrobić zdjęcie, określić problem (np. nieczynna sygnalizacja świetlna, dziura w drodze) oraz wskazać miejsce jego występowania.

W ramach projektu wykonane zostały aplikacje na systemy Android, iOS i Windows Phone oraz portal WWW dla mieszkańców. Aplikację pobrać można z oficjalnych sklepów, dostępnych w systemach operacyjnych urządzenia mobilnego.

Aplikacja „akcja-reakcja”:



  • poprawia szybkość komunikacji między służbami,




  • zwiększa wpływ mieszkańców na to, co się dzieje w ich okolicy,




  • skraca czas reakcji odpowiednich służb odpowiedzialnych za usuwanie awarii,




  • umożliwia mieszkańcom śledzenie stopnia realizacji zgłoszonego przez nich problemu,




  • pozwala mieszkańcom ocenić, czy zgłoszona sprawa została prawidłowo załatwiona.



Źródło: Informacja przesłana przez samorząd