To wyzwanie dla branży zbrojeniowej

 

Dostęp do nowych technologii i dużych rynków eksportowych wymaga od polskich firm zbrojeniowych walki o partnerstwa z firmami europejskimi – ocenia wiceprezes włoskiej firmy Leonardo Helicopters Krzysztof Krystowski podczas debaty o wpływie branży zbrojeniowej na polską gospodarkę w czasie trakcie Kongresu 590 w Jasionce.

– Ważne jest, by polskie spółki zbrojeniowe nie były dla siebie wzajemną konkurencją, bo to tylko szkodzi przemysłowi. Im większa szansa, że spółki Polskiej Grupy Zbrojeniowej nie będą ze sobą konkurowały, tym większa szansa na wspólną działalność inwestycyjną, również w obszarze badań i rozwoju. Na świecie firmy zbrojeniowe poszły w tym kierunku już dawno. Dobrym przykładem do naśladowania są Włochy, gdzie spółka Leonardo zarządza biznesem, który generuje na świecie przychody rzędu 14 mld euro – przekonywał Krystowski.

Jak zauważa ekspert, Polska Grupa Zbrojeniowa ma na polskim rynku bardzo silną pozycję. Jednak problemem w branży zbrojeniowej naszego kraju jest właściwie brak eksportu.

– Mamy w planach głębszą konsolidację korporacyjną z firmami zagranicznymi, analizujemy różne scenariusze. Planujemy optymalizację na poziomie wspólnych zakupów, prac badawczo-rozwojowych, wspólnych inicjatyw handlowych – dodał członek zarządu Polsiej Grupy Zbrojeniowej Michał Kuczmierowski.

kup artykuly platne