Miasto chce zmienić postawę firm

Nielegalnie rozklejane ulotki na słupach i znakach drogowych wciąż pojawiają się na terenie Elbląga. Zjawisko to starają się ograniczać urzędnicy i Straż Miejska. Jednym ze sposobów jest bezpośrednie dotarcie do firm, które w ten sposób się reklamują, pokazanie ulotek usuniętych ze słupów, a także poinformowanie o możliwych sankcjach karnych za zaśmiecanie miasta oraz nakłonienie przedstawicieli firm do zmiany sposobów promocji na te legalne.

 

Dziś przed południem patrol Straży Miejskiej, wspólnie z Romanem Smoleńskim piastującym w Urzędzie Miejskim stanowisko ds. estetyzacji miasta, po raz kolejny w tym roku udali się do jednej z firm finansowych, której ulotki nielegalnie rozklejone zostały na słupach oświetleniowych. Przedstawicielka firmy poinformowana została o zapisach prawnych i sankcjach, jakie grożą za zaśmiecanie miasta. W pierwszej kolejności urzędnicy i Straż Miejska chce przekonywać firmy, że ten sposób reklamy nie jest właściwy i psuje przestrzeń miejską.

 

To kolejne już działanie, które ma zwiększyć świadomość mieszkańców, jak i samych firm dotyczącą estetyki miasta. Na początku grudnia w komunikacji miejskiej, w elbląskich tramwajach oraz autobusach obsługiwanych przez dwóch przewoźników PKS oraz Arrivę, pojawiły się specjalne grafiki nawiązujące do świątecznej choinki obklejonej spamem i nielegalnymi ulotkami.

Źródło: Informacja przesłana przez samorząd