MeetUp Polska w mieście

 

MeetUp Polska, największe w Polsce i w naszej części Europy spotkanie społeczności YouTube, przenosi się z Wrocławia do Krakowa – tegoroczna edycja odbędzie się 9 września w krakowskiej hali TAURON Arena Kraków. W dotychczasowych edycjach brało udział każdorazowo ok. 10 tys. uczestników, w tym roku organizatorzy spodziewają się co najmniej podwojenia tej liczby – zarówno ze względu na pojemność TAURON Areny Kraków, jak i fakt, że impreza po raz pierwszy będzie niebiletowana. Partnerem tegorocznej imprezy został właściciel globalnej aplikacji Musical.ly, dzięki czemu jednym z punktów programu będzie konkurs The Muser Battle, organizowany przez Musical.ly w kilku wybranych krajach europejskich (w Polsce zagości po raz pierwszy).

– MeetUp to najważniejszy event zrzeszający społeczność YouTube. Przekrój uczestników jest niezwykle duży: młodzież szkolna wraz ze swoimi rodzicami, jak i młodzież licealna oraz osoby studiujące czy pracujące. Dla przedstawicieli starszych pokoleń, którzy nie zawsze rozumieją pasję swoich dzieci, jest to niesamowita możliwość, by poznać od kulis świat YouTube i mediów społecznościowych, podpatrzeć na żywo twórców, których ich dziecko obserwuje w sieci na co dzień, poznać lepiej świat ludzi młodych i może nawet postarać się go zrozumieć. Po poprzednich edycjach mieliśmy wiele sygnałów, że rodzice w końcu zrozumieli, czym ten YouTube jest. Dla rodziców na każdym evencie stworzone są specjalne strefy odpoczynku, w których starsi mogą się razem spotkać, porozmawiać w ciszy i spokoju i skorzystać z usług gastronomicznych – mówi Tobiasz Wybraniec, prezes zarządu agencji GetHero, która jest organizatorem MeetUp.

– Przenosiny do Krakowa to kolejny kamień milowy dla MeetUp. Będziemy tutaj mieli do dyspozycji zdecydowanie większą halę, w której pomieści się większa liczba uczestników. A frekwencja będzie w tym roku na pewno rekordowa, jako że po raz pierwszy wstęp na imprezę będzie darmowy – dodaje Tobiasz Wybraniec.

Dotychczas bilety na MeetUp kosztowały 40–50 zł, a mimo tego, w kolejnych edycjach uczestniczyło każdorazowo ok. 10 tys. osób. W imprezie wzięło już udział 200 twórców i YouTuberów. Szczegółowe podsumowania ubiegłorocznej edycji znaleźć można na stronie internetowej.

Partnerem tegorocznej imprezy został właściciel globalnej aplikacji Musical.ly, dzięki czemu jednym z punktów programu będzie konkurs The Muser Battle, organizowany przez Musical.ly w kilku wybranych krajach europejskich (w Polsce zagości po raz pierwszy). Zostaną w nim wybrani najbardziej utalentowani twórcy (na podstawie najciekawszych klipów stworzonych z myślą o imprezie MeetUp).

Główną zaletą MeetUp jest stworzenie miejsca przeznaczonego dla osób, których pasją jest YouTube oraz szerzej – przestrzeń internetowa. Impreza umożliwia spotkanie i interakcję influencerów (YouTuberów, Muserów) z ich obserwatorami (a niejako przy okazji – również z potencjalnymi partnerami biznesowymi). MeetUp to także wiele aktywności scenicznych, takich jak panele dyskusyjne z twórcami, konkursy z nagrodami, występy muzyczne, tzw. let’s playe oraz autorskie show znanych YouTuberów. Oprócz występów scenicznych, podczas eventu działają stoiska sponsorskie, na których odbywają się konkursy lub różnego typu aktywności oraz stoiska twórców, na których osoby zainteresowane mogą nabyć gadżety ulubionych youtuberów.

Źródło: Informacja przesłana przez samorząd