Delegacja miejska odwiedzi trzy amerykańskie miasta

 



  • „Kraków – tradycyjnie nowoczesny” – tym hasłem miasto będzie promować się w USA




  • Od 20 do 29 czerwca delegacja Krakowa przedstawi ofertę skierowaną do biznesu




  • Będzie to okazja okazją do pokazania potencjału społecznego i naukowo-akademickiego



 

„Kraków – tradycyjnie nowoczesny” – tym hasłem miasto będzie promować się w Stanach Zjednoczonych. Od 20 do 29 czerwca podczas licznych spotkań, konferencji i targów w Nowym Yorku, San Francisco i Denver delegacja miejska przedstawi ofertę Krakowa skierowaną do amerykańskiego biznesu. Będzie to okazja okazją do pokazania potencjału społecznego i naukowo-akademickiego stolicy Małopolski.

– Chcemy uczyć się od najlepszych, a każde z tych miast jest wzorcem pod względem rozpoznawalności na rynku amerykańskim oraz światowym. Dodatkowo, poza promocją inwestycyjną, wizyta w San Francisco – sercu Doliny Krzemowej – jest okazją do odświeżenia współpracy z tym amerykańskim miastem. Jeśli chodzi o Denver, to ta niemal trzymilionowa metropolia, została uznana przez magazyn Forbes, drugi raz z rzędu, za najlepsze miasto do rozwijania biznesu i kariery zawodowej, wyprzedzając tym samym Atlantę, Seattle czy Dallas. Nowego Jorku właściwie nie trzeba przedstawiać – to marka gospodarcza, kulturalna i turystyczna rozpoznawalna praktycznie w każdym zakątku świata, i co równie ważne, finansowe centrum naszego globu – podkreśla dyrektor wydziału rozwoju UMK Rafał Kulczycki.

Plan wizyty jest bardzo napięty i różnorodny – przewidziane zostały zarówno spotkania indywidualne, biznes-miksery, jak i udział w wydarzeniach o charakterze konferencyjnym czy targowym. Krakowska delegacja będzie miała możliwość rozmowy m.in. z przedstawicielami firm: FireEye, Western Digital, New Relic, Kaiser Permanente, BAL LLP, Rubrik, MetricStream, Align Technology, John Muir Health, Coursera, Apptus, Periscope Data, eBay, NASDAQ, Johnson & Johnson, Citi, Becton Dickinson, Morgan Stanley, Flowserve Inc. 

Delegacja weźmie także udział m.in. w Gali „Bay Area CIO of the Year Awards” w San Francisco oraz Szczycie „USA-Europe Shared Services Summit & Awards” w Nowym Jorku. Będzie tam miała okazję zaprezentowania potencjału inwestycyjnego Krakowa pod kątem rynku pracy, nieruchomości oraz bazy naukowo-akademickiej. To trzy filary, na których oparta zostanie promocja miasta w USA.

Działania miejskiej delegacji skupiać się będą przede wszystkim na pokazaniu Krakowa jako europejskiej metropolii, atrakcyjnej w kontekście rozwoju biznesu, warunków do życia, kształcenia się. By w pełni wykorzystać wizytę w USA, zaplanowane zostały także spotkania z Zagranicznym Biurem Handlowym PAIH w San Francisco, Izbą Handlową w Denver oraz Wydziałem Promocji Handlu i Inwestycji w Nowym Jorku. Wizyta w USA ma być wyraźnym sygnałem, że miasto jest otwarte na inwestorów. Istotą jest pokazanie, że to nie tylko Kraków zyskuje, dzięki nowym firmom, ale przede wszystkim dana firma uzyskuje dostęp do atrakcyjnego rynku, na którym może się świetnie rozwijać.

Efektem spotkań ma być więc zachęcenie amerykańskich firm, szczególnie tych działających w branży nowoczesnych technologii, do lokalizacji swoich oddziałów w Krakowie.

– Chcemy zbudować świadomość marki gospodarczej i inwestycyjnej Krakowa na amerykańskim rynku – zaznacza Rafał Kulczycki.

Źródło: Informacja przesłana przez samorząd