Sugerujemy się nim częściej niż opiniami znajomych

 

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie właściciela firmy Provident Polska, podejmując decyzje finansowe częściej sugerujemy się informacjami znalezionymi w internecie niż opinią rodziny i znajomych.

– Ponad 60% Polaków deklaruje, że podejmując decyzje finansowe informacji o produktach szuka w internecie. Niespełna połowa (47%) radzi się w takiej sytuacji rodziny, niewiele mniejszy odsetek (41%) korzysta z usług doradców finansowych. Pozostałe źródła informacji, takie jak telewizja i prasa, odgrywają mniejszą rolę. Większość osób nie ogranicza się do jednego źródła informacji, ale porównuje je z innymi, co jest bardzo rozsądnym podejściem – mówi ekspert ds. badań rynkowych w Provident Polska Anna Karasińska.

infoplanet wydarzenia polska decyzje z internetu informacje

Polacy są także dość zachowawczy w decyzjach finansowych. Choć internet zdecydowanie wyrasta na pierwsze źródło informacji o produktach i usługach finansowych, długo szukamy najlepszych ofert na stronach firm, forach i w porównywarkach. Z badania wynika, że takie trendy zauważalne są nie tylko w Polsce, ale także w Czechach, Rumunii czy na Węgrzech. W Hiszpanii z kolei sieć przegrywa z rekomendacjami rodziny i znajomych, natomiast w Meksyku głównym źródłem informacji są doradcy finansowi.

Źródło: Informacja z serwisu infoWire.pl