Wyznaczanie nowych tras turystycznych w gminie Porąbka

• 14 czerwca w gminie Porąbka odbył się Piknik Rodzinny

• Został on zorganizowany z okazji wyznaczenia nowych szlaków turystycznych

• W gminie zostały wytyczone 2 szlaki: niebieski – na Kiczerę oraz czarny – na Górę Żar

W dniu 14 czerwca odbył się Piknik Rodzinny, który został zorganizowany z okazji wyznaczenia nowych szlaków turystycznych w gminie Porąbka. Podczas spotkania wspólnie z dziećmi symbolicznie rozpoczęliśmy znakowanie szlaków. Nie zabrakło darmowych atrakcji. Były zjeżdżalnie, wata cukrowa i zawody w dojeniu krowy, a czas umili przybyłym DJ wraz z animatorem.

W gminie zostały wytyczone szlaki: niebieski – do Limby i na Kiczerę oraz czarny (odtworzony) – z Kozubnika na Górę Żar.

Szlak niebieski do Limby, dalej zielonym na Kiczerę został wytyczony od centrum Porąbki. Ciągnie się wałami korony zapory, a następnie przechodzi ul. Bystrą. Tam prowadzi do spotkania ze szlakiem zielonym – w okolicy schroniska Limba. Dalej szlak żółty skręca w prawo w kierunku Wielkiej Puszczy, następnie dochodzi do przełęczy Isepnickiej, spotyka się z głównym szlakiem Beskidu Małego – czerwonym. Maszerować można na Kiczerę i z Kiczery do Centrum Porąbki przez Micherdówkę.

Szlak Czarny , tzw. stary z Kozubnika na Górę Żar został odtworzony. Jego trasa przebiega po starym „śladzie”, tzn. wędrówkę rozpoczyna się z Kozubnika.