Spory pracowników przynoszą korzyści

 

Jak wyjaśnia właściciel marki szkoleniowo-doradczej Tomasz Kalko, spory pracowników to niekoniecznie znak, że w firmie dzieje się coś złego. Co więcej, jeśli obie strony konfliktu używają rzeczowych argumentów i chcą się porozumieć, spory pracowników mogą być korzystne dla firmy.

– Spór jest wielką wartością. Jeżeli są dwie osoby, które mają inne zdanie i którym zależy, to znaczy, że w firmie czy rodzinie dzieje się coś ważnego, można w ogóle rozmawiać i są jakieś dwie wizje. Jest tylko jedna bardzo istotna rzecz: trzeba umieć rozmawiać nie o tym, czego się chce, lecz dlaczego się tego chce – wyjaśnia Tomasz Kalko.

Z tego względu, jeśli spory pracowników kończą się sytuacją, w której dyskutanci tłumaczą sobie swoje stanowisko, mogą okazać się korzystne dla firmy. Obie strony konfliktu mają wówczas szansę się zrozumieć i lepiej się dogadywać.

Źródło: Informacja z serwisu infoWire.pl

kup artykuly platne