Komunikacja a pozytywny wizerunek miasta

 

Informowanie mieszkańców o nadchodzących wydarzeniach kulturalnych, problemach komunikacyjnych czy nawet zagrożeniach pogodowych, to tylko kilka z możliwości wykorzystania SMS-ów w komunikacji w regionie. Czy przy pomocy krótkiej wiadomości można nawiązać relację z konkretnym i docelowym odbiorcą.

Komunikaty dotyczące aktualności w regionie bez wątpienia są koniecznością i powinny docierać do mieszkańców najszybciej jak to możliwe. Jednocześnie powinny być one krótkie oraz konkretne, gdyż tendencją w ostatnich latach jest, iż przeciętny odbiorca poświęca na nowe informacje (czy to w formie tekstowej czy video) zaledwie kilka sekund. Jak pokazują liczne przykłady, skutecznym w tych działaniach, tanim i zasięgowym narzędziem jest dobrze wszystkim znany SMS.

– Jak pokazuje nasz ostatni raport z komunikacji SMS w Polsce, ponad 96% badanych korzysta z tej formy komunikacji. Skuteczność tego narzędzia potwierdza również stale rosnąca liczba miast wykorzystujących je do swoich działań z mieszkańcami. Kraków, Poznań, Zielona Góra, Gliwice, Ustka to tylko kilka z nich – mówi Edyta Godziek PR&Marketing Manager Platformy SerwerSMS.pl.

Co jeszcze przemawia za efektywnością tego narzędzia? SMS-a można przesłać z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie, planując jednocześnie wysyłkę na konkretny termin. Dzięki swojej krótkiej formie idealnie wpasowuje się on w trendy, a jednocześnie informuje mieszkańców o działaniach w mieście, zaczynając od powiadomień kulturalnych i sportowych przez wiadomości o zagrożeniach pogodowych, przerwach w świadczeniu usług na utrudnieniach w ruchu drogowym kończąc.

Możliwości stwarzane przez SMS-y dla miejskich jednostek administracyjnych są ogromne. Sposób ten nie tylko bowiem szybko poprawia komunikację między miastem a mieszkańcami, lecz również ogranicza ilość odpadów umożliwiając rezygnację z części drukowanych informacji. Tworzymy więc wizerunek nie tylko aktywnego i nowoczesnego miasta, lecz również miejsca, które dba ekologię.

Źródło: Informacja z serwisu infoWire.pl