Badania sympatii Polaków nie pozostawiają złudzeń

 

Z badania „Zwyczaje i wydatki świąteczne Polaków”, przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, wynika, że Wielkanoc cieszy się mniejszą sympatią Polaków niż Boże Narodzenie. Za świętami, które przypadają obecnie, opowiedziało się w ankiecie 62% osób, zaś 76% respondentów wybrało Boże Narodzenie. Jak wynika z ankiet, na opinie Polaków nie mają wpływu kwoty, które zamierzają wydać na przygotowanie świąt.

– Odpowiedzi mogą zaskakiwać biorąc pod uwagę, że przygotowania Bożego Narodzenia m.in. ze względu na prezenty, czy choinkę, wymagają większego wysiłku i wydatków. Boże Narodzenie powoduje spustoszenie w portfelach, po którym część osób zbiera się finansowo przez kilka miesięcy nawet do Wielkanocy – wskazują autorzy badania.

Przygotowanie Wielkanocy to dla Polaków – według BIG InfoMonitor – przeciętny koszt ok. 500 zł. Na Boże Narodzenie wydajemy natomiast średnio tysiąc zł lub więcej. Co więcej, dla co piątego respondenta grudniowe święta oznaczają kłopoty finansowe.

– Od lat zauważamy, że spore koszty związane z obchodzeniem Bożego Narodzenia, powodują, że niektórzy zapewniają sobie finansowanie nie płacąc przypadających na grudzień rachunków czy też rat kredytów lub pożyczek. W konsekwencji na początku roku, do BIG InfoMonitor zawsze trafia więcej dłużników niż przeciętnie. Aby uniknąć kłopotów finansowych ważna jest dyscyplina i planowanie wydatków. Warto też trzymać się zasady nie dokładania do zaciągniętych już kredytów czy pożyczek kolejnych, zanim nie spłaci się wcześniejszego zadłużenia – radzi Halina Kochalska, rzeczniczka BIG InfoMonitor.

kup artykuly platne