83% z nas pije ją codziennie

 

Jak wynika z badania agencji badawczej Maison & Partners, przeprowadzonego na zlecenie firmy Lavazza, 83% Polaków codziennie pije kawę, a 52% – delektuje się nią nawet kilka razy w ciągu dnia. Co ciekawe, mimo iż 72% ankietowanych osób decyduje się na kawę mieloną, zalewając ją wrzątkiem, coraz częściej odchodzimy również od tradycyjnych sposobów przygotowywania kawy. 31% badanych korzysta z ekspresu ciśnieniowego, 21% – z ekspresu ciśnieniowego przelewowego, 16% – w kawiarce, a 15% – z ekspresu na kapsułki. Pozostałe osoby decydują się na kawę „po turecku”, z zaparzacza czy przygotowaną w jeszcze inny sposób.

Jeśli chodzi o rodzaj kawy, konsumenci w Polsce najchętniej wybierają kawę mieloną (75%), przygotowując ją najczęściej jako kawę czarną (55%) lub z mlekiem (56%). Sporym zainteresowaniem cieszą się również cappuccino, które wybiera 38% z nas, i espresso – wypijane przez 32% Polaków. Dodatkowo, bez względu na preferencje, zwyczaje i codzienne rytuały w piciu i przygotowywaniu kawy, 92% miłośników kawy wskazuje na duże znaczenie jakości ziaren kawy, a 47% przyznaje, że włoskie pochodzenie zapewnia wysoką jakość napoju.

– Nie żałujemy też pieniędzy, pijemy kawę wysokiej jakości. Nazwa „espresso” pochodzi od włoskiego przymiotnika „espressivo”, czyli wyrazisty. Kawa zaparzona w ekspresie ma wyraźny smak i to podkreślono, nazywając „małą czarną” właśnie słowem espresso – ocenia autor książki „Italia do zjedzenia” Bartek Kierżun.

kup artykuly platne