Czy emocje Polaków mogą przynosić zyski?

 

Jak poinformował prezes TVP Jacek Kurski Telewizja Polska zarobiła dotąd na mundialu 60 mln zł. Sam mecz polskiej reprezentacji w piłce nożnej z Senegalem obejrzało 16,5 mln widzów, a w dodatkowe 1,8 mln odtworzyło spotkanie przez internet.

– Po raz pierwszy w historii ostatnich kilkunastu lat Telewizja Polska zarobiła na wielkiej imprezie sportowej jaką jest mundial. To się do tej pory w historii telewizji tego tysiąclecia nie zdarzyło – mówił prezes TVP podczas konferencji prasowej.

Dodatkowo do wpływów Telewizji Polskiej doliczyć trzeba dochody ze stref kibica, które szacowane są na 6,5 mln zł. Jeżeli zsumujemy te kwoty, możemy mówić o sporym sukcesie finansowym Telewizji Polskiej.

– Powiedzieliśmy: wiemy, że nas widzowie oglądają, wiemy ile te spoty są warte, takie są ceny przez nas zaproponowane – one sięgały prawie 400 tys. zł przed rabatem za 30 sekundowy spot w czasie najlepszych meczów polskiej reprezentacji w piłce nożnej i rynek te reklamy kupił – mówił Kurski.  – Jestem przekonany, że mundial to jest ten czas „wygrzewania się” tego kanału w telewizji otwartej i budzenia przyzwyczajenia naszych telewidzów do tego, że mają za darmo dostępną 24 godziny na dobę poważną i atrakcyjną ofertę w zakresie tematyki sportowej. Wielka to moja osobista radość – dodał.

Źródło: