Wyższy standard usług w biznesie gwarantowany

 

Konsumenci poszukują obecnie wartościowych produktów, dlatego produkty z certyfikatem zyskują obecnie większą wiarygodność. Z podobnym zjawiskiem można się coraz częściej spotkać również w biznesie – firmy certyfikują pracowników, aby zapewniać klientów o ich kompetencjach i dostarczać wyższy standard usług.

Certyfikacja pracowników jest szansą na rozwijanie modelu organizacji uczącej się. W dobie postępu technologicznego, gdy coraz więcej firm dysponuje podobnymi rozwiązaniami, istotną kwestią jest budowanie przewagi konkurencyjnej w oparciu o kapitał ludzki.

Certyfikat dla pracownika potwierdza zdobycie nowych umiejętności i zachęca pozostałych do zdobywania pożądanych kompetencji. Większa wiedza pozwala mu również na lepsze zarządzanie relacjami z klientami i wzrost ich satysfakcji.

– Badania wskazują, że możliwości rozwoju kompetencji i stania się ekspertem w swojej dziedzinie to obecnie istotny obszar dla motywacji i satysfakcji pracowników. Element ten zyskuje na znaczeniu dla młodszych pokoleń. Program certyfikacji kompetencji odpowiada na tę potrzebę, ponieważ pozwala naszym pracownikom uzyskać ekspercką wiedzę i dzielić się nią z klientami, budując w ten sposób wizerunek własny oraz wizerunek firmy – ocenia dyrektor HR w Eniro Polska Anna Strutyńska.

Źródło: Informacja z serwisu infoWire.pl