Trend na kolory i brokat

 

Jak wylicza Rzeczpospolita, w Polsce pierwszy raz w historii rynek alkoholi premium okazał się większy od tych z najniższej półki cenowej – wypiliśmy więcej najdroższych alkoholi niż najtańszych.

– Coraz bogatsi Polacy sięgają po coraz droższe alkohole, dlatego pędzi sprzedaż whisky premium, najlepiej z orientalnych krajów, a spada – najtańszego piwa. Liczba wprowadzanych na rynek alkoholi małych kolorowych wódek z roku na rok podwoiła się. Ciekawostką jest wino brokatowe, o którym przed dwoma laty nikt nie słyszał – można przeczytać w gazecie.

W raporcie przekazanym dziennikarzom wyliczono, że rynek alkoholi w ubiegłym roku urósł do wartości 32,6 mld zł, choć liczba sprzedanych litrów alkoholu właściwie się nie zmienia.

– Alkohol w 2017 roku odpowiadał za jedną piątą koszyka polskiego dóbr szybkozbywalnych, który jest wart 160,2 mld zł. Większość kategorii alkoholowych wzrosła zarówno pod względem sprzedaży wartościowej, jak i miejsca zajmowanego na półce. Wyjątkiem pozostają wermuty i drinki oraz cydr – komentuje dyrektor ds. klientów w Nielsenie Agata Lorenc. – Wartość sprzedaży windują przede wszystkim wódka i piwo, ich łączna sprzedaż sięga blisko 27 mld zł. Istotne jest zwłaszcza piwo, ponieważ odpowiada za 9 na 10 litrów alkoholu sprzedanego nad Wisłą – dodaje.

Źródło: