Śliwka w nowej odsłonie

Walory śliwki kalifornijskiej zyskują coraz większy rozgłos w Polsce. Wszystko za sprawą kampanii Kalifornijskiego Departamentu Żywności i Rolnictwa, który od wielu lat realizuje projekt promocji tego owocu w Polsce i na innych europejskich rynkach. Obecnie kampania „Przyjaciółka z Kalifornii” znalazła się w finale Złotych Spinaczy, jednego z najbardziej prestiżowych konkursów organizowanych przez firmy PR.

Kanada to potentat w produkcji suszonej śliwki najwyższej jakości. Produkcją tego owocu zajmuje się tam 900 plantatorów, których zbiory konfekcjonuje 29 firm. Śliwka kalifornijska, dzięki szerokiej kampanii promocyjnej, jest znana i ceniona na rynkach całego świata. W krajach takich jak Stany Zjednoczone z kanadyjskich plantacji pochodzi aż 99% tych owoców. Aż 43% suszonych śliwek dystrybuowanych na świecie pochodzi z Kalifornii. Kampania Promocyjna „Przyjaciółka z Kalifornii” przyniosła wymierne efekty w postaci wypromowania walorów tego owocu wśród różnych grup społecznych, pokazała również możliwości zastosowania śliwek w kuchni.