Skorzystaj ze specjalnej platformy ODR

 

Konsumencie, zawarłeś umowę przez internet z e-sprzedawcą, mającym siedzibę w Polsce lub w innym kraju UE? Podczas sprzedaży coś poszło nie tak i chcesz zgłosić skargę? Sprzedawco, chcesz szybko i tanio rozwiązać spór z klientem? Teraz można to zrobić za pomocą specjalnej platformy Komisji Europejskiej – ODR (ang. Online Dispute Resolution).

Internetowa platforma ODR to portal, przez który można rozwiązać spór, wynikły z umowy kupna-sprzedaży zawartej z e-sprzedawcą z Polski lub innego kraju UE, Norwegii, Islandii lub Liechtensteinu bez konieczności wychodzenia z domu. Dodatkowo, platforma nie stwarza problemów w obsłudze – wystarczy wypełnić formularz w języku polskim, opisać istotę sporu, załączyć odpowiednie dokumenty i gotowe! Każdą sprawę prowadzi niezależny podmiot z uprawnieniami do mediacyjnego rozwiązywania sporów. Szczegóły postepowania można sprawdzić na stronie www UoKiK.

Zgodnie z unijnymi przepisami, link do platformy ODR wraz z adresem e-mail do kontaktu musi się znaleźć na stronie www każdego e-sprzedawcy, nawet jeśli nie wyraża on zgody na to, by spór został rozwiązany poprzez mediacje i woli iść do sądu. Fakt zamieszczenia obu informacji sprawdza Komisja Europejska. Obecnie przepisy unijne wdrożyło 30% z 20 tys. stron e-zakupów prowadzonych w całej UE. W Polsce link i adres e-mail zamieściło na swojej stronie www 34% e-sprzedawców.

Źródło: