Ponad 50% w sprzedaży to wielkości kieszonkowe

 

Jak wynika z analiz firmy badawczej Nielsen Polska, konsumenci sięgając po słodycze coraz częściej decydują się na małe przekąski. Zgodnie z wyliczeniami sprzedaż słodkich przysmaków w Polsce sięga 12,3 mld sztuk. Trendy na rynku słodyczy wskazują na to, że 79% miłośników słodkich przysmaków wybiera kieszonkowe opakowania dla zapewniania sobie małych przyjemności, zaś 25% – by mieć pod kontrolą ilość zjedzonych słodyczy.

– Analiza danych sprzedażowych na podstawie panelu sklepów Nielsen wykazuje, że ponad 50% sprzedaży ilościowej w Polsce stanowią produkty o gramaturze do 50 g. Determinuje to dobór pojedynczych porcji przez producentów wyrobów cukierniczych tak, aby ułatwić konsumentom świadome zarządzanie codziennym bilansem kalorycznym bez wyrzeczeń – ocenia Joanna Rogalska, Client Director w firmie badawczej Nielsen Polska.

Co więcej, z badań rynku słodyczy w Polsce wynika, że konsumenci coraz częściej traktują kupno mniejszych porcji czekolady jako metodę kontroli konsumpcji kalorycznych przekąsek. Stąd też ponad 50% wybiera słodycze o gramaturze do 50 g, 11,2% – w wielkości nie przekraczającej 99 g, 23,7% – w opakowaniach do 199 g, a jedynie 14,2% nie zwraca uwagi na dawkowanie czekolady, kupując najczęściej produkty o gramaturze ponad 200 g.

kup artykuly platne