Wino pije 62% Polaków

 

Jak wynika z raportu „Polacy w świecie wina 2018” firmy MAKRO Polska, 62% Polaków pije wino, co daje łącznie400 mln litrów wypitego wina rocznie. Co ciekawe, wino kupujemy najczęściej w sklepiku osiedlowym, płacąc do 30 zł za butelkę.

– Przyzwyczajenia zakupowe w zakresie zakupu alkoholi bardzo się ostatnio zmieniły. Coraz większą rolę w koszykach odgrywa wino. Wiemy dzisiaj, że polscy konsumenci uczą się, jak je kupować i z jakimi produktami najlepiej smakuje – komentuje manager ds. ekspansji i franczyzy ODIDO w MAKRO Polska Anna Kieljan.

Dla 92% badanych ważnym czynnikiem przy wyborze wina jest smak. 86% wskazało na jego wytrawność, 82% – cenę, a 79% – kolor. Tylko dla 45% respondentów istotny jest szczep wina, a dla 51% – kraj pochodzenia. W świecie wina preferujemy wina półsłodkie (40%) i półwytrawne (39%), wybierając rzadziej wina wytrawne (21%). Jeśli chodzi o kolor, lubimy przede wszystkim wina czerwone (66%).

– 83% badanych przy wyborze wina na butelkę wydaje zazwyczaj do 30 zł. Tylko 2% płaci za nią przeważnie ponad 51 zł. Co ciekawe, wraz z wprowadzeniem dobrego wina do sklepu rośnie sprzedaż produktów innych kategorii – nabiału dobrej jakości bądź wysokojakościowych wędlin. Zwykle wino nabywamy w dyskoncie spożywczym – 35%, hipermarkecie – 28% lub niesieciowym sklepie osiedlowym – 19% – zauważa manager ds. rozwoju sieci ODIDO Irmina Trefoń.

Źródło: Informacja z serwisu infoWire.pl