W maju zastąpi je marka Circle K

 



  • Już w tym półroczu z polskiego rynku zniknie marka Statoil




  • Zostanie zakupiona przez Alimentation Couche-Tard




  • Poznaj szczegóły decyzji i koszt transakcji



 

Już w maju z polskiego rynku zniknie marka Statoil. Zostanie zakupiona przez Alimentation Couche-Tard i zastąpiona przez nieznaną w Polsce markę Circle K. Kanadyjski nabywca to gigant na rynku stacji paliw oraz sklepów typu convenience – prowadzi ich ponad 15 tys., głównie w USA i Kanadzie.

Transakcja dotyczy stacji kontrolowanego przez norweski rząd koncernu Statoil usytuowanych nie tylko w Polsce, ale także w Skandynawii, krajach bałtyckich oraz Rosji. Wprawdzie objęła również nazwę i logotyp Statoil, zapewniając nowemu właścicielowi prawo ich do używania do 2021 roku, ale ze względów marketingowych zdecydowano na zmianę marki w trybie natychmiastowym. Decyzja ma wzmocnić Circle K i poprawić jej rozpoznawalność w Europie. Koszt sprzedaży szacowany jest nawet na 2,8 mld dolarów.

Zmiana nazwy stacji Statoil to ostatnim krok odwrotu norweskiej firmy z Polski. Formalnie zmiana nastąpiła już od 1 kwietnia 2016 roku. Wówczas operatorzy kilkuset stacji zmienili ich nazwę ze Statoil Fuel& Retail Polska Sp. z o.o. na Circle K Polska. Sp. z o.o. Było to jednak dostrzegalne wyłącznie na paragonach, fakturach i dokumentach.