Jaka jest kobieta biznesu?

 

Jak wynika z obserwacji analityków rynku, kobiety w Polsce coraz częściej decydują się na prowadzenie własnej działalności gospodarczej. Kobiety sukcesu nie boją się zarządzania ludźmi, ale nierzadko zastanawiają się, jaki wizerunek szefowej i kobiety sukcesu warto budować.

– Kobieta działająca w biznesie po pierwsze powinna być przedsiębiorcza, po drugie – odpowiedzialna, a po trzecie – odważna. Myślę, że to jest chyba najważniejsze, ponieważ własna działalność wymaga bardzo dużo odwagi, podejmowania ryzyka, zarządzania tym ryzykiem i liczenia się z tym, że nie każdy pomysł będzie zrealizowany idealnie i nie każdy pomysł wypali – wskazuje trenerka biznesu Sylwia Królikowska, założycielka i właścicielka firmy Van Dahlen Group.

Jak zyskać autorytet, który powinna mieć bizneswoman? Zdaniem ekspertki najłatwiej jest udowodnić swoją wiedzę i dowieść, że jest się kompetentną szefową. Szacunek można również zbudować dzięki doświadczeniu, praktycznym umiejętnościom lub inspirującej postawie, które potwierdzą, że jest się odpowiednią osobą na właściwym miejscu,

– Częstym problemem kobiet kierujących innymi ludźmi jest styl zarządzania: nie wiedzą one, jaki przyjąć i czy np. lepiej być szefową łagodną i kompromisową, czy też surową i stanowczą. Bardzo wiele badań pokazuje, że jeżeli kobieta przyjmuje w biznesie styl typowo męski, stereotypowo przypisany mężczyznom, jak również typowo kobiecy, czyli „mamusiujący”, może czasami nawet flirtujący, jest oceniana bardzo źle. Tak naprawdę największym wyzwaniem jest znalezienie balansu między byciem dobrym człowiekiem a wymagającym szefem – wskazuje trenerka biznesu.

Źródło: Informacja z serwisu infoWire.pl

kup artykuly platne