Stajemy się niewolnikami mobilnych aplikacji?

 

Dla większości sklepów i sieci handlowych aplikacje mobilne to ważny kanał sprzedaży wywołujący pozytywne doświadczenie u klienta. Wykorzystanie potencjału technologii mobilnych staje się dziś kluczowym elementem rozwoju organizacji a dobrze zaprojektowana aplikacja, może – jak się okazuje – przynieść sukces sprzedażowy.

Według danych Izby Gospodarki Elektronicznej 58% badanych Polaków deklaruje, że wykorzystuje smartfon w celach związanych z zakupami: poszukując inspiracji, ofert czy dokonując zakupu. W grupie wiekowej 25–34 lata odsetek korzystających z technologii mobilnych wynosi aż 67%. Co ciekawe, aplikacje mobilne są podstawą do rozwoju zupełnie nowych rodzajów usług oraz modeli biznesowych i co za tym idzie – zmiany mechanizmu decyzji zakupowych w sektorze e-commerce.

– Przykładem mogą być technologie mobilne wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, które pomagają klientowi zobaczyć produkt lub zwizualizować jego wygląd w konkretnym otoczeniu. Istotną rolę odgrywa również kwestia lokalizacji (GPS, beacons, Wifi), za pomocą, której w momencie, gdy użytkownik znajduje się w otoczeniu np. wybranego sklepu, można wywołać odpowiednie reklamy, powiadomienia. Warto wspomnieć również o powiadomieniach push, które pozwalają przypomnieć o aktualnej ofercie czy promocjach i wyświetlają się na telefonie po zainstalowaniu aplikacji mobilnej – mówi Krzysztof Krupa, dyrektor oddziału Mobile w polskim oddziale intive – firmy tworzącej rozwiązania softwarowe dla biznesu.

infoplanet wydarzenia polska technologia wplywa na nasze zakupy grafika

Wykorzystanie potencjału technologii mobilnych szczególnie istotne jest w branży e-commerce. Stworzenie nowoczesnej aplikacji mobilnej, która zapewni sukces sprzedażowy, to nie lada wyzwanie, przed którym stanąć musi cały zespół programistów. Najistotniejszy w całym procesie jest pomysł, ale musi się on opierać na odpowiednim poznaniu grupy docelowej. Gruntowne sprawdzenie preferencji klientów, ich zainteresowań oraz oczekiwań wobec aplikacji mobilnej sprawi, że projekt ma szanse na pozytywne przyjęcie. Inny aspekt to połączenie intuicyjności oraz prostoty. Projektując aplikację mobilną duży nacisk należy położyć na przyzwyczajenia użytkowników i stworzenie zrozumiałego menu nawigacyjnego. Mało co tak irytuje jak duża ilość treści, czy też grafik, które przesłaniają najważniejsze informacje. Pamiętać należy również o dostosowaniu aplikacji do odpowiedniego oprogramowania, czyli Android lub iOS, jak również urządzeń o różnych rozdzielczościach. Wszystkie te warunki spełnić może doświadczony partner, któremu powierzymy przygotowanie projektu.

Źródło: Informacja z serwisu infoWire.pl