Spot Wirtualnej Polski został uznany za kontrowersyjny

 



  • Emisja spotu portalu wp.pl została wstrzymana




  • TVP podało oficjalne powody decyzji




  • Rzeczniczka WP twierdzi, że prawdziwa przyczyna może być inna



 

Z anteny telewizji publicznej zniknęły spoty Wirtualnej Polski. Można w nich było zobaczyć migawki przedstawiające Roberta Biedronia, Czarny Marsz oraz zbiórkę Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, ale również program 500+ i Światowe Dni Młodzieży w Krakowie. Wyświetlane obrazy podsumowane były hasłem „Wiele nas łączy w Polsce. Wirtualnej Polsce”.

Jako oficjalny powód wycofania spotu TVP podaje „zastrzeżenia prawno-korporacyjne”. Rzeczniczka WP twierdzi jednak, że prawdziwa przyczyna może być inna.

– Odpowiedź z TVP na pytanie o powody wstrzymania emisji naszej reklamy nie jest dla nas zrozumiała. Reklama była emitowana przez 9 dni, po czym została zdjęta z anteny. Nasz dom mediowy w dniu wstrzymania jej emisji został zapytany przez TVP, czy uda się podmienić spot na bardziej neutralny – powiedziała Katarzyna Szczepanik, rzeczniczka prasowa portalu.

Kampania reklamowa Wirtualnej Polski miała – zdaniem twórców – zaprezentować ją jako medium pluralistyczne i obiektywne. Spoty przed emisją pozytywnie przeszły standardową procedurę dopuszczenia do publikacji w TVP, w tym weryfikację prawniczą. Reklamy wciąż można zobaczyć w komercyjnych stacjach telewizyjnych oraz w internecie.