Polski podział alkoholi

 

Zgodnie z deklaracjami 22% Polaków, najlepszym prezentem na spotkania towarzyskie jest alkohol. W przypadku spotkań biznesowych na taki prezent decyduje się 32,8% z nas. Różnica dotyczy wybieranych trunków – w pracy i biznesie częściej wręczamy whisky (57,3%), rodzinie i znajomym –wódkę (29,8%). Taki wynik to efekt badań przeprowadzonych w listopadzie bieżącego roku przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research. Badacze stawiali sobie za cel sprawdzenie, co Polacy najchętniej kupują z na prezent.

Alkohol to upominek uniwersalny, dlatego wielu z nas na takie rozwiązanie się decyduje kupując upominki czy prezenty. Kupujemy je zarówno wybierając się na spotkanie towarzyskie, jak i wówczas, kiedy wizyta ma charakter biznesowy. Drugie co do popularności w obu przypadkach są kwiaty, bliskim i znajomym wręcza je 18,1% badanych, partnerom biznesowym już tylko 11,1%. Tym, co jednak zwraca uwagę jest fakt, że w przypadku spotkań biznesowych co czwarty badany (25,7%) deklaruje, że nie wręcza przy tej okazji żadnych prezentów – wynika z badania zrealizowanego przez SW Research.

Rodzaj alkoholu wybieranego na prezent jest również odmienny w zależności od okazji. Przy zakupie kierujemy się najczęściej ku znanym i cenionym markom (40% osób), bądź też jakością (26,6%). 13,7% badanych decyduje się natomiast na produkty w opakowaniach prezentowych, często wzbogaconych o dodatki świąteczne lub tematyczne.

– Badania pokazują, że wybierając alkohol na prezent kierujemy się przede wszystkim naszą wiedzą na jego temat. Bo zarówno fakt, że wybieramy marki sprawdzone i cenione, jak i to, że kierujemy się ich jakością, do wiedzy się sprowadza. Cena, jak widać nie gra najistotniejszej roli – mówi Dyrektor Działu Analiz w SW Research Piotr Zimolzak.

kup artykuly platne