Zajączek idzie w ślady Mikołaja?

 

Jak wynika z badania Barometr Providenta, tegoroczne Święta Wielkanocne będą dla Polaków okazją do wydania średnio 563 zł. Jest to kwota o 43 zł większa niż w ubiegłym roku i o 140 zł przekraczająca koszt z 2017 roku. Najwięcej –przeciętnie 615 zł – zamierzają wydać na Wielkanoc te osoby, które mają rodziny z dziećmi. Na drugim końcu – ze średnim wydatkiem na poziomie 460 zł – deklarują badani, którzy nie mają dzieci.

– Tegoroczne Święta Wielkanocne zwykle będziemy spędzać w domu. Taką decyzję podjęło ok. 77% badanych respondentów. 40% – chce przy okazji Świąt Wielkanocnych odwiedzić rodzinę, najbliższych, przyjaciół. Zdecydowanie mniej – bo tylko 2% – wyjedzie na wakacje – relacjonuje w kierownik biura prasowego i komunikacji wewnętrznej w Provident Polska Karolina Łuczak.

Jak się okazuje, Święta Wielkanocne dla wielu z nas nadal wiążą się z tradycjami i zwyczajami. Najczęściej kultywujemy święcenie produktów w koszyczku – w tym roku ze święconką pójdzie 91% badanych – i pisanki (57%). 20% ankietowanych ma zamiar wcielić się w rolę zajączka wielkanocnego i obdarować bliskich prezentami. Badanie dowodzi, że jest to zwyczaj, który w Polsce cieszy się coraz większą popularnością.

– Jeśli chodzi o wielkanocne jedzenie, królują jajka. Na świątecznym stole nie może ich zabraknąć zdaniem 92% badanych. Rywalizację żurku z barszczem białym wygrywa ten pierwszy – będzie gościł na naszych stołach częściej (60% do 41%). Co do wielkanocnych ciast, prym wiodą makowiec (44%) i mazurek (42%). Poza tym w domach 18% z nas będzie można zjeść paschę – podsumowuje ekspertka.


Źródło: Informacja z serwisu infoWire.pl


kup artykuly platne