Sieć nie dla seniorów?

 

Jak wynika z danych uzyskanych przez ośrodek Gemius w ramach Polskiego Badania Internetu, seniorzy coraz częściej decydują się na eksplorację sieci. Choć jeszcze do niedawna niemal całkowite wykluczenie ludzi starszych z życia online było powszechne, dziś korzystać z Internetu uczy się coraz więcej osób w wieku 55+.

– Wzrost zaangażowania osób starszych w wirtualne życie jest wolny, ale konsekwentny. Jeszcze w maju 2016 roku odsetek starszych osób używających sieci wynosił 15,3% (3,9 mln osób spośród 25,2 mln ogółu przebadanych użytkowników Internetu w wieku 7–75 lat). Pod koniec 2018 roku udział internautów 55+ jako odbiorców, wzrósł o 3,2 punktów procentowych i wynosił 18,5% (5,2 mln spośród 28 mln użytkowników w przedziale wiekowym 7-75 lat) – informuje raport z badań.

W ten sposób seniorzy stali się dostrzegalną grupą – tak dla osób korzystających z sieci, jak i dla e-sklepów. Potwierdza to raport „E-commerce w Polsce 2018”, zgodnie z którym w grupie wiekowej 55–64 lata zakupów online dokonuje 27% użytkowników. Co ciekawe, wśród osób w wieku powyżej 65 lat ten procent wynosi 29%. Co najczęściej kupują seniorzy w sieci? Są to odzież i dodatki, kosmetyki i perfumy oraz książki, płyty czy filmy.

– Ostatnie badania pokazują wyraźny wzrost aktywności w internecie użytkowników w wieku 55+. Z jednej strony trend ten pozwala nam dotrzeć tą drogą do coraz większej grupy odbiorców, z drugiej wymaga również dopasowania do nich komunikacji. Marketerzy doskonale widzą potencjał w grupie osób starszych, które coraz mocniej uczestniczą w poszczególnych sferach życia online. Planując komunikację warto jednak pamiętać, że ich potrzeby, jako użytkowników, są zupełnie inne, niż te ludzi z młodszych pokoleń – mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager w Perfetti Van Melle Polska.

kup artykuly platne