Miasto „Do życia i do pracy”

 

Wraz ze startem Jarmarku św. Dominika, jednej z najstarszych i największych imprez targowo – wystawienniczych w Europie, rusza akcja społeczno – edukacyjna „Wybierz Gdańsk. Do życia i do pracy” Fundacji Gdańsk Global. Projekt ma przybliżać odwiedzającym potencjał Gdańska, prezentując jego silne strony i przemawiające za nimi twarde argumenty oraz ludzi, którzy podjęli decyzję o tym, że to właśnie Gdańsk stanie się ich domem. Wybrali to miejsce do życia i do pracy. Patronat honorowy nad projektem objął Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz. Głównym partnerem akcji jest hub biznesowy Olivia Business Centre.



Gdańsk jest jednym z największych miast Polski i Regionu Bałtyku, należy też, wraz z metropolią, do najdynamiczniej rozwijających się centrów usług biznesowych (BPO) w Europie Środkowej. Położony na skrzyżowaniu szlaków wodnych i lądowych, jest także najważniejszym węzłem komunikacyjnym między południowo-wschodnią Europą a Skandynawią. Atutami Gdańska od zawsze, również dzięki lokalizacji, są otwartość, swobodny przepływ towarów i osób oraz, co za tym idzie, idei. Tożsamość Gdańska od wieków kształtowała się pod wpływem wielu kultur. Miasto i dziś jest centrum wydarzeń – edukacyjnych, kulturalnych, sportowych. Atrakcyjność Gdańska potwierdza m.in. fakt rosnącej liczby jego mieszkańców.

 My, gdańszczanie kochamy swoje miasto i doskonale wiemy dlaczego – mówi Jarosław Śmigiel, dyrektor marketingu w Olivia Business Centre. – Teraz pragniemy przekonać innych, że to wspaniałe miejsce nie tylko do życia, ale i do pracy. Miejsce, z którym warto związać się na lata a może na całe życie, również to zawodowe.

Projekt skoncentruje się na kluczowych, dla osób rozważających relokację, kwestiach, jak komfort życia, edukacja, praca, zdrowie, sport, kultura i sztuka, integracja społeczna, innowacyjność oraz przedsiębiorczość.

Dzięki współpracy z Międzynarodowymi Targami Gdańskimi akcja dotrze, jak szacują organizatorzy, do ponad półtora miliona osób (spoza Trójmiasta), odwiedzających Jarmark Dominikański. Argumenty przemawiające za zamieszkaniem w Gdańsku pojawią się bowiem m.in. na nośnikach informacyjnych i reklamowych promujących to wyjątkowe dla miasta wydarzenie.

Inicjatywie „Wybierz Gdańsk” dedykowana jest strona internetowa, na której cyklicznie prezentowane będą m.in. informacje oraz ciekawostki dotyczące miasta, jak i sylwetki osób, które wybrały to miejsce do życia i do pracy. Akcja informacyjna prowadzona będzie także na Facebooku czy Instagramie. Startowi tej edycji projektu towarzyszy zmiana jego identyfikacji wizualnej. Nowe logo oraz system identyfikacji wizualnej opracowała Agencja Linia2.

Docelowo projekt ma być prezentowany podczas kluczowych dla Gdańska wydarzeń, we współpracy z instytucjami, których działalność obejmuje promocję miasta i aglomeracji gdańskiej w Polsce oraz za granicą.

Źródło: Informacja z serwisu infoWire.pl