Weekend za pół ceny

 

Od 6 do 8 października będzie można korzystać z wybranych ofert turystycznych za pół ceny. To już trzecia edycja ogólnopolskiej akcji "Polska zobacz więcej. Weekend za pól ceny" realizowanej wspólnie przez Polską Organizację Turystyczną oraz Ministerstwo Sportu i Turystyki. Do udziału w akcji zgłosiło się ponad 560 partnerów oferujących swoje usługi za połowę ceny, w tym hotele, pensjonaty, muzea czy restauracje. W poprzedniej, wiosennej akcji z oferty skorzystało ponad 75 tysięcy osób. Organizatorzy akcji liczą, że liczba turystów, którzy wykorzystają zniżkę w edycji jesiennej będzie jeszcze większa.

"Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” ma zachęcić Polaków do aktywnego spędzania wolnego czasu i zwiedzania Polski, odkrywania jej turystycznego potencjału. Chcemy, aby Polacy korzystali z oferty turystycznej nie tylko w czasie wakacji czy ferii" – mówi Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Zdaniem prezesa POT większe zainteresowanie wyjazdami weekendowymi w tzw. sezonie niskim wydłuży sezon, pobudzi ruch turystyczny, co przełoży się na większe przychody z turystyki dla gospodarki krajowej.

"Coraz częściej doceniamy turystyczne walory Polski i to właśnie Polskę wybieramy na miejsce odpoczynku oraz wakacji. Z wstępnych szacunków wynika, że w pierwszym półroczu br. nastąpił wzrost krajowych podróży o ponad 7 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Krajowy ruch turystyczny wciąż rośnie, a takie akcje jak "Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny" bez wątpienia przyczyniają się do tego pozytywnego trendu" – mówi Witold Bańka Minister Sportu i Turystyki.

Do jesiennej akcji, tak jak i w poprzedniej edycji, najwięcej, bo 105 partnerów zgłosiło się z województwa małopolskiego. Na drugim miejscu uplasowało się województwo pomorskie z liczbą 62, a na trzecim dolnośląskie – 49 podmiotów oferujących usługi turystyczne. Niewiele mniej bo 47 partnerów weźmie udział w akcji na Mazowszu.

Akcja skierowana jest do przedstawicieli branży turystycznej zarówno z miejsc bardzo dobrze już znanych turystom, jak i tych jeszcze nieodkrytych oraz potrzebujących wsparcia. Jest wiele marek turystycznych dobrze znanych w danym regionie, ale mniej kojarzonych w innych miejscach kraju.

Szczegóły akcji na stronie internetowej.

Źródło: