UoKiK ostrzega łowców wyprzedaży

 

Jak przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), towary kupione podczas wyprzedaży również podlegają reklamacji. Komunikat został wydany w związku z wiosennymi wyprzedażami w sklepach stacjonarnych i w sklepach internetowych.

– Konsumenci w sklepach stacjonarnych kupując na wyprzedaży również mają prawo do reklamacji. Jeżeli produkt ma wadę, zwróć się do sprzedawcy w ciągu 2 lat od dnia wydania rzeczy. Możesz żądać naprawy lub wymiany towaru, obniżenia ceny. Przedsiębiorca musi rozpatrzyć taką reklamację w ciągu 14 dni – jeśli nie dotrzyma terminu, przyjmuje się, że ją uznał. Jeśli wada jest istotna, możesz żądać nawet odstąpienia od umowy – pisze UOKiK w komunikacie.

Jak podkreśla urząd, reklamacja przysługuje „niezależnie od tego, czy kupujemy towar w cenie promocyjnej, regularnej, u polskiego sprzedawcy, czy też zagranicą, na terenie całej Unii Europejskiej obowiązują jednolite przepisy konsumenckie”.

– Aby zgłosić reklamację najlepiej posiadać dowód zakupu, np. paragon, potwierdzenie przelewu – poucza UOKiK.

Warto również pamiętać, że jeśli cena produktu przy kasie okaże się wyższa niż ta wskazana na wywieszce, na półce lub na metce, masz prawo kupić towar w niższej cenie.

kup artykuly platne