Promocja Sopotu w Norwegii i w Finlandii

Swoją bogatą ofertę turystyczną kurort przedstawił na wydarzeniach w Norwegii i w Finlandii. Promocja Sopotu na spotkaniu z branżą turystyczną Norwegii odbyła się 11 stycznia w Oslo. Podkreślano tam szczególne walory turystyki prozdrowotnej, usługi typu wellness i spa oraz medyczne. Na targach turystycznych MATKA (po fińsku: podróż), które odbywały się w Helsinkach od 18 do 21 stycznia 2018 r., Sopot zapraszał mieszkańców Finlandii do odwiedzania kurortu także poza sezonem.

 

Oferta turystyczna Sopotu

Targi turystyczne w Oslo poprzedza spotkanie branżowe TravelMatch. Seminarium, podczas którego prezentował się m.in. Sopot, zorganizowała Polska Organizacja Turystyczna.

TravelMatch 2018 to siódma edycja całodziennych spotkań warsztatowych z przedstawicielami norweskiej branży turystycznej z Oslo i okolic. Przy stolikach zasiadło ok. 100 reprezentantów turystyki przyjazdowej do miejsc z całego świata. W 2017 r. branżę norweską reprezentowało ponad 100 uczestników. Warsztaty odbywają się w Oslo Congress Center w centrum miasta, w przeddzień konsumenckich targów turystycznych Reiselivsmessen.

 

Promocja Sopotu w Norwegii i Finlandii

Polska Organizacja Turystyczna, wraz z Pomorską Regionalną Organizacją Turystyczną, była partnerem tegorocznej edycji warsztatów. Wśród stolików wystawców została wydzielona „polska strefa”, obejmująca 15 stolików, a podczas lunchu odbyło się seminarium, podkreślające szczególne walory turystyki prozdrowotnej, usługi typu wellness i spa oraz medyczne na Pomorzu i w całym kraju. Dlatego na tym wydarzeniu nie mogło zabraknąć Sopotu, który podczas rozmów stolikowych reprezentują sopockie hotele.

Na targach turystycznych MATKA (po fińsku: podróż), które odbywały się w Helsinkach od 18 do 21 stycznia 2018 r., Sopot przedstawił swoją ofertę turystyczną, zapraszając mieszkańców Finlandii do odwiedzania kurortu także poza sezonem.

 

Promocja turystyczna Sopotu

Największa tego typu impreza turystyczna w Europie Północnej i regionie Morza Bałtyckiego, gromadzi ponad 1000 wystawców z ok. 80 krajów. Pierwszy dzień targów to spotkania dla branży turystycznej, podczas których odbywa się wiele rozmów dotyczących przyjazdów zorganizowanych.

Kolejne dni zaplanowane są z myślą o turystach indywidualnych. Stoiska narodowe i regionalne odwiedziło ponad 70 tys. osób. W tym roku sporą grupę zainteresowanych ofertą Sopotu stanowili seniorzy. Co ciekawe, wielu z nich wiedziało, gdzie nasze miasto leży i przynajmniej raz w nim było.

 

Promocja Sopotu w Skandynawii

Planujący podróż Finowie pytali najczęściej o wydarzenia kulturalne w mieście, kempingi, ofertę spa i hotelową, a także przeloty. Wzmożone zainteresowanie naszych zamorskich sąsiadów wypoczynkiem w Sopocie i na Pomorzu zawdzięczamy bezpośrednim i tanim połączeniom lotniczym z Helsinek i Turku do Gdańska.


Źródło: Informacja przesłana przez samorząd