Nowa funkcja Google Chrome

 

Choć od momentu debiutu funkcji blokowania reklam przez Google Chrome mija prawie rok, za kilka miesięcy może ona stać się dostępna dla internautów. Premiera adblocka programu Coalition for Better Ads miała miejsce 15 lutego 2018 roku. Wówczas zdecydowano się udostępnić ją użytkownikom z USA, Kanady i Europy. Jak jednak wynika z oficjalnego komunikatu Google, w planach jest globalne rozszerzenie zasięgu funkcji blokowania reklam.

W komunikacie zostaje wskazane data udostępnienia funkcji blokowania reklam użytkownikom na całym świecie. Ma być to 9 czerwca 2019. Choć to dobra wiadomość dla użytkowników internetu, którzy mogą wyłączyć męczące reklamy bez trudu, oznacza nowe zasady dla właścicieli stron internetowych.

– Jeśli strona zostanie objęta filtrem reklam, naturalną koleją rzeczy będzie zmniejszenie zarobków z AdSense czy też innych sieci reklamy banerowej. Biorąc uwagę, że Google Chrome pozostaje przodującą wyszukiwarką na rynku, straty mogą być naprawdę odczuwalne – wyjaśniają eksperci.

kup artykuly platne