Żyrardów. Usuwanie wyrobów z azbestu w 2017 roku

Wzorem lat ubiegłych Prezydent Miasta Żyrardowa planuje ubiegać się o uzyskanie dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na realizację zadania pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z obiektów zlokalizowanych na terenie miasta Żyrardowa”.

Zgodnie z regulaminem programu WFOŚiGW pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie województwa mazowieckiego” osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej, w tym również wspólnoty mieszkaniowe, składają wnioski o dofinansowanie za pośrednictwem gminy. Osoby prawne oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą składają wnioski o przyznanie dofinansowania indywidualnie bezpośrednio do WFOŚiGW.

Miasto Żyrardów w oparciu o indywidualne wnioski właścicieli nieruchomości złoży do WFOŚiGW zbiorczy wniosek o dofinansowanie i po otrzymaniu dotacji przeprowadzi postępowanie dotyczące wyboru wykonawcy, który będzie w 2017 roku usuwał wyroby zawierające azbest z nieruchomości objętych powyższym wnioskiem.

Pozyskane w ramach dofinansowania środki finansowe mogą być przeznaczone na demontaż, zbieranie, transport i utylizację wyrobów zawierających azbest. WFOŚiGW pokryje do 85% kosztów realizacji zadania, natomiast pozostałe 15% zostanie sfinansowane z budżetu Miasta Żyrardowa. Koszty zakupu i montażu nowego pokrycia dachowego ponosi właściciel nieruchomości.

Osoby zainteresowane usunięciem wyrobów zawierających azbest w 2017 roku, proszone są o złożenie wniosku wraz z wymaganymi załącznikami w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Żyrardowa do dnia 28 lutego 2017 roku.

Formularz wniosku wraz z wymaganymi załącznikami oraz dodatkowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta oraz na stronie internetowej.