Coraz więcej osób biega po górskich szlakach . Jak robić to bezpiecznie?

Niegdyś górscy przewodnicy upominali młodzież na szkolnych wycieczkach, by nie biegały po górskich szlakach. Motywem była rzecz jasna troska, by sobie nie połamała nóg na trudnym terenie. Dziś bieganie u podnóży szczytów jest coraz bardziej popularne. Nie oznacza to jednak, że wyboiste, kamieniste ścieżki stały się mniej niebezpieczne.

Zapewne dlatego National Geographic radzi, jak przygotować się do bezpiecznego biegania po górach.

Po pierwsze, przed wyruszeniem w biegową podróż warto zrobić sobie rozruch, czyli po prostu rozgrzewkę, by przygotować organizm do wysiłku w trudniejszym niż zazwyczaj terenie. Ważne jest wykonanie ćwiczeń na mięśnie brzucha z racji specyficznej postawy podczas biegu pod górę.

Kolejna zasada obowiązuje również turystów pieszych. Być może jest oczywista, ale na pewno warta przypomnienia. W góry lepiej wyruszać w ubraniu oraz obuwiu już sprawdzonym, dopasowanym, nieobcierającym ciała. Nowiutkie buty, dopiero co kupione w sklepie, lepiej zostawić na spacer po Krupówkach.

Wyruszając na zdobywanie gór tak czy inaczej warto też wykupić ubezpieczenie. Mimo zachowania wszelkich zasad ostrożności, podczas biegów łatwiej o kontuzję niż w czasie pieszych wędrówek.