Do odzyskania lub poprawy formy można dążyć na wiele sposobów. Aby osiągnąć sukces powinieneś z pewnością zdrowo się odżywiać i regularnie wysypiać. Jest również kilka niezawodnych ćwiczeń, które pomogą ci szybciej i skuteczniej osiągnąć wymarzoną sylwetkę. Choć są proste i nie wymagają skomplikowanych przyrządów, wzmocnią Twój organizm i pozwolą spalić zbędne kalorie.

1. Skoki na skakance

Skakankę w twoich dłoniach ostatni raz była prawdopodobnie w dzieciństwie. Czas jednak wrócić do korzeni! Skakanka jest tanim i dostępnym przyrządem, który można zabrać wszędzie. Trening z jej udziałem pozwala zaś na spalenie większej ilości kalorii niż jakikolwiek inny. Skacząc na skakance możesz ćwiczyć sam, z przyjaciółmi albo z dziećmi. Mając ze sobą to proste urządzenie nie musisz szukać siłowni – nawet w podróży.

2. Przysiady

To doskonałe ćwiczenie dla całego ciała, ponieważ uaktywnia więcej niż jedną grupę mięśni. Najbardziej skutecznie działają one jednak na twoje pośladki, wzmacniając przy tym całe ciało i pozwalając spalić dużo kalorii. Aby zwiększyć wydatki kalorii, można spróbować zrobić przysiady z wyskoku lub pozostając w przysiadzie – z hantlami w rękach. Ważna jest jednak regularność. Spróbuj zatem zrobić kilku przysiadów, gotując obiad lub czekając na uruchomienie komputera. W ten sposób ćwiczysz ciało i jednocześnie poprawiasz swoją wielozadaniowość.

3. Pompki

Jest to ćwiczenie z grupy trudniejszych do wykonania, dlatego często pomijanych, choć może zdziałać cuda. Istnieje wiele odmian pompek, które kształtują różne grupy mięśni. Robiąc je kilka dni w tygodniu rzeźbisz ramiona i dokonujesz ogólnej transformacji ciała. To ćwiczenie dobre dla serca i układu krążenia, które pomaga również poprawić postawę. Pamiętaj jednak, aby wykonywać je prawidłowo, z wyprostowanym kręgosłupem – zmniejszasz wówczas ból pleców i unikasz ich obciążania.

4. Wypady

To doskonały sposób na to, by rzeźbić i wzmocnić kilka grup mięśni nóg, a dodatkowo poprawić swoje zdrowie. Dają one niesamowite rezultaty, zwłaszcza jeżeli robi się je z wyskoku. Dla najbardziej optymalnych wyników najlepiej zrobić trzy serie po 10 wypadów dziennie. Nie wymaga to dodatkowych przyrządów, więc możesz wykonywać je nawet w trakcie najbardziej napiętego dnia.

5. Pływanie

Jeśli lubisz pływać, mamy dla ciebie dobre wiadomości. To niezwykle skuteczny trening dla twojego ciała, który przynosi zadziwiające rezultaty. Jednocześnie jest jednym z najbardziej wszechstronnych sportów, który uruchamia różne grupy mięśnie. Pływanie pomaga obniżyć ciśnienie krwi, wzmacnia serce i poprawia wydolność tlenową. Co więcej, to doskonały sposób na spędzenie czasu z przyjaciółmi lub rodziną.

6. Bieganie

Ćwiczenie to daje udowodnione liczne korzyści dla zdrowia. Pomaga zwalczać stres, poprawia czynności serca, zmniejsza ryzyko depresji, spala kalorie i racjonalizuje ogólny stan zdrowia. Bieganie to jedno z najlepszych ćwiczeń na rozpoczęcie każdego dnia. Jeśli nie masz ochoty na szybkie tempo, spróbuj joggingu. Powolny trucht to dobry początek drogi do dbałości o swoje zdrowie.

7. Jazda na rowerze

Trening na rowerze to doskonały sposób na poprawę wyników pracy nóg. Wzmacnia również ramiona i plecy oraz zmusza twoje serce do bardziej efektywnego wysiłku, co przyczynia się do utraty wagi. Jazda na rowerze pozwala połączyć ćwiczenia z codziennym życiem. Jest to przecież doskonały środek transportu. Możesz być ekologiczny, oszczędzać pieniądze i równocześnie dbać o zdrowie. Czy trzeba czegoś więcej?

8. Hantle

To przyrządy, które jak żadne inne wyćwiczą Twoje ramiona. Jeśli nie masz hantli, możesz wykorzystać do treningu dowolny zestaw ciężarków. Spróbuj ćwiczyć nimi zarówno w pozycji stojącej, jak i siedzącej. Dla najlepszych efektów wykonuj ćwiczenie kilka razy w tygodniu.