Woda jęczmienna to napój sporządzony z wody przegotowanej z jęczmieniem. Może być ona dodatkowo zmieszana ze słodzikiem – wówczas powstanie napój podobny do lemoniady. Czysta woda jęczmienna jest w wielu kulturach stosowana dla uzyskania korzyści zdrowotnych. Jakich? Przeczytaj do końca!

Zbożowe dobrodziejstwo

Woda jęczmienna ma wysoką zawartość kalorii, ale niską zawartość tłuszczu. Już średni kubek może zawierać 700 kalorii. Dlatego nie powinieneś pić jej więcej niż dwie porcje dziennie. Jeśli wykorzystasz ją do zaparzenia herbaty, obniżysz zawartość kaloryczną, ale również przyswoisz mniejszą ilość błonnika, który jest źródłem wielu korzyści zdrowotnych.

Napój ten jest często aromatyzowany skórką cytrynową lub sokiem z cytryny. Specjaliści żywienia twierdzą, że taka jego postać pomaga w utracie wagi, oczyszcza z toksyn i utrzymuje regularne trawienie. Niektóre z tych zastosowań są poparte badaniami medycznymi.

Warto jednak uważać, ponieważ niektóre rodzaje wody jęczmiennej zawierają dużą ilość sztucznych cukrów i substancji słodzących. Dlatego przed spożyciem zawsze czytaj etykiety i sprawdzaj zawartość opakowania. Ponadto, dla osób nieprzyzwyczajonych, napój wypity w dużych ilościach może spowodować zaparcia lub luźne stolce ze względu na dużą zawartość błonnika. Jest to również woda z ziarna zawierającego gluten, dlatego powinno się go unikać w celiakii.

Korzyści zdrowotne płynące z wody jęczmiennej