Domowy sposób na infekcje

 

Jak wynika z zaleceń ekspertów, każdy z nas powinien codziennie jeść ok. 0,5 kg warzyw, które dostarczają naszemu organizmowi m.in. błonnika, przez co wpływają korzystnie na odporność. Jest to szczególnie ważne zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, ponieważ jesteśmy częściej narażeni na infekcje. Domowy sposób na zmniejszenie ryzyko zachorowania to bogate w warzywa zupy.

– Jesień i zima to taki okres, kiedy nasz organizm ma zwiększone zapotrzebowanie energetyczne. Potrzebujemy więcej energii, więc bardzo polecane są gorące posiłki. Mogą to być również zupy. Polska jest królową zup. Mamy ok. 700 przepisów na zupy w książkach kucharskich i warto z tego korzystać. Tym bardziej że dostarczają one organizmowi także wszystkich niezbędnych witamin i składników mineralnych – przekonuje Aneta Gazda z Działu Badań i Rozwoju firmy Hortex.

Co ważne, zupy to nie wyłącznie domowy sposób na zdrowy obiad. Sprawdzą się również na śniadanie i kolację. To zalecane zwłaszcza z uwagi na fakt, że nie są to posiłki ciężkie. Ponadto mogą być również przygotowywane tak z warzyw świeżych, jak i mrożonych.

– Mrożone warzywa zachowują świetnie witaminy i składniki mineralne. Wartość odżywcza takiego produktu i produktu przygotowanego z warzyw świeżych jest porównywalna. Poza tym mrożonki pomagają zaoszczędzić czas: są umyte, obrane, pokrojone – ocenia Gazda.

Źródło: Informacja z serwisu infoWire.pl

kup artykuly platne