Duży sukces crossovera

 



  • Niecałe 3 miesiące po premierze Kia Niro świętuje triumf sprzedażowy




  • W Europie złożono ponad 23 000 zamówień na nowy model




  • Hybrydowy układ napędowy Kii Niro ogranicza emisję CO2 do poziomu 88 g/km



 

W niecałe trzy miesiące od czasu rynkowej premiery, Kia odebrała w Europie ponad 23 000 zamówień na nowy model samochodu. 5815 użytkowników już cieszy się swoim crossoverem. Kolejnych 15 000 otrzyma zamówione pojazdy do końca obecnego roku. Jak wynika z danych koreańskiego producenta, 46% zamówień spłynęło od klientów prywatnych, zaś pozostałe 54% – od użytkowników biznesowych i flot.

 

Liczby te wskazują, iż Niro – dzięki funkcjonalności linii nadwozia, atrakcyjnym kosztom eksploatacji, niskiej emisji dwutlenku węgla i ciekawemu, oryginalnemu stylowi – odniosła wielki sukces sprzedażowy. Zastosowany design pozwala mu wyróżniać się na tle hybrydowych samochodów o klasycznym wyglądzie, a hybrydowy zespół napędowy, składający się z 1,6-litrowej jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa, umożliwił osiąganie mocy 105 KM i momentu obrotowego o wartości 147 Nm. Jeżeli dodatkowo uwzględni się również silniki elektryczny o mocy 32 kW i polimerowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 1,56 kWh – uzyskana zostanie łączna moc 141 KM. Co więcej, hybrydowy układ napędowy Kii Niro zapewnia ograniczenie emisji CO2 do poziomu 88 g/km.

 

–Niro to dobra oferta dla nabywców prywatnych oraz korporacyjnych, którzy myślą o kosztach eksploatacji i ograniczeniu emisji CO2 bez szkody dla stylu czy użyteczności pojazdu. Niro już teraz ‘sprawuje się’ świetnie nie tylko w krajach premiujących niską emisję spalin, lecz także wszędzie tam, gdzie liczy się funkcjonalność i udany design tego samochodu. Auto robi duże wrażenie w całości, a jego sukces ponad oczekiwania pokazuje, że na rynku jest miejsce dla samochodu spinającego niejako zalety hybryd i crossoverów – przekonuje Michael Cole, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe.