„Axela” zadebiutowała w Japonii

Zmodernizowana Mazda 3, która zyskała nazwę „Axela”, to nowa wersja modelu istniejącego na rynku od trzech lat. Zmiany ograniczają się do sfery technicznej. Modyfikacje w wyglądzie zewnętrznym – reflektory i zderzak – dostrzegalne będą wyłącznie dla wytrawnych znawców Mazdy. Przeprojektowana została również atrapa chłodnicy. Wewnątrz znalazła się natomiast bardziej ergonomiczna kierownica oraz dekoracyjne listwy.

Największą nowością jest jednak wprowadzenie innowacyjnego systemu G-Vectoring Control (GVC), który wchodzi w skład technologii SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS. Kontroluje on pracę silnika, podwozia, nadwozia i skrzyni biegów. Wprowadzono również system, który ma za zadanie tłumienie wibracji silnika wysokosprężynowego. Wersje z silnikiem Diesla wyposażono w dokładne sterowanie doładowaniem. Pozwala ono na bardziej elastyczne niż dotąd operowanie pedałem przyspieszenia. Ulepszony wyświetlacz Head-up prezentuje obrazy o wyższej jakości i umożliwia przekaz informacji dla kierowcy, bez konieczności rozpraszania jego uwagi podczas prowadzenia pojazdu.

Nowa Mazda 3 pojawi się w Europie jeszcze w tym roku. Póki co jest dostępna tylko w Japonii.