Maszyny straciły pracę w hotelu

 

Jak donosi amerykański dziennik Wall Street Journal, funkcjonujący od 2015 roku Henn-na Hotel w Japonii zarządził redukcję etatów o połowę. W efekcie pracę straciły wykorzystywane tam roboty. Jak wyjaśniają władze hotelu, spośród 243 maszyn dbających o komfort gości, wiele okazało się niepotrzebnych lub wręcz denerwujących.

Właściciel Henn-na Hotel – Hideo Sawada – dzięki robotom miał zamiar prowadzić najbardziej wydajny hotel na świecie. Choć do obsługi gości początkowo wykorzystywał 80 maszyn, finalnie zrobotyzowane było 90% pracowników hotelu. Obecnie połowa z nich trafi na bezrobocie.

– Kiedy faktycznie używasz robotów, zdajesz sobie sprawę, że są miejsca, w których nie są potrzebne lub wręcz denerwują ludzi. Na przykład jeden z gości hotelu narzekał, że przez wirtualnego asystenta Churi nie mógł spać. Robot regularnie budził go pytając: „Przepraszam, nie zrozumiałem. Czy mógłbyś powtórzyć swoja prośbę?”. Kwestią, której nie rozumiała maszyna było chrapanie – wyjaśnia właściciel hotelu w wywiadzie dla Wall Street Journal.

kup artykuly platne