Pojazdy autonomiczne na ulicach Hamburga

 

Pięć samochodów elektrycznych marki Volkswagen wyposażonych w najnowszą technologię pojazdów autonomicznych przemieszcza się teraz po ulicach Hamburga. Jak ogłosił producent samochodów, obecnie trwają pierwsze testy pojazdów z automatyką poziomu 4. w dużym niemieckim mieście. Samochody e-Golf testowane przez Volkswagena są zaprojektowane tak, aby radzić sobie ze złożonymi wzorcami ruchu miejskiego bez pomocy kierowców, chociaż ludzie muszą być gotowi do interwencji. Jedyna wyższa kategoria, automatyzacja poziomu 5., wymaga, aby pojazd wykonał wszystkie zadania, zamieniając każdego jeźdźca w pasażera.

Samochody jeżdżą na obszarze 3 km miejskich dróg w Hamburgu, gdzie zainstalowano nowe sygnały i inne systemy zarządzania ruchem, aby ułatwić autonomiczną jazdę. Do 2020 roku zmodernizowanych ma zostać kolejnych 6 km ulic miasta. To możliwe dzięki nowej infrastrukturze umożliwiającej komunikację między pojazdami i systemami zarządzania ruchem.

Volkswagen (VLKAF) twierdzi, że komputery ukryte w każdym samochodzie testowym zawierają moc przetwarzania 15 laptopów, co umożliwia przesyłanie do 5 gigabajtów danych co minutę. Samochody są również wyposażone w 11 skanerów laserowych, siedem radarów i 14 kamer.

– Testy koncentrują się na możliwościach technicznych, a także na wymaganiach dotyczących infrastruktury miejskiej. Aby uczynić jazdę jeszcze bezpieczniejszą i bardziej komfortową w przyszłości, pojazdy nie tylko muszą stać się autonomiczne i bardziej inteligentne, miasta muszą także zapewniać cyfrowy ekosystem – ocenił w oświadczeniu Axel Heinrich, szef badań Volkswagen Group.

Niemiecki rząd finansuje podobne systemy testowe w Berlinie, Brunszwiku, Dreźnie, Düsseldorfie, Ingolstadt i Monachium, aby zachęcić do niezależnych testów pojazdów w tych miastach. Autonomiczne pojazdy mogą być pod pewnymi warunkami testowane w dowolnym miejscu w Niemczech, ale samochody testowe funkcjonują jak laboratoria, które mogą być obserwowane przez decydentów. Odpowiedzialność za testy spoczywa na użytkownikach.

Volkswagen i wielu jego globalnych konkurentów inwestuje obecnie w autonomiczne pojazdy. Waymo, spółka zależna Alphabet, właściciela Google, jest powszechnie uznawana za lidera branży. Inne firmy technologiczne, w tym Uber, testują podobną technologię, podobnie jak tradycyjni producenci samochodów, tacy jak Ford, General Motors i Nissan. Niemieccy producenci samochodów Daimler i BMW, którzy konkurują ze sobą na rynku samochodów luksusowych, zawarli strategiczne partnerstwo skoncentrowane na rynku autonomicznych samochodów. Testują samochody poziomu 4. w Chinach.

Źródło: CNN

kup artykuly platne