FIFA w kontakcie z kibicami piłki nożnej w Rosji

 

Przed kibicami piłki nożnej ostatnie rozstrzygnięcia Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Rosji. Organizacja tak dużej imprezy sportowej to duże wyzwanie, wymagające sprawnej i pewnej komunikacji. Taka okazały się wiadomości SMS.

Wiadomości SMS wykorzystano w planie komunikacji z kibicami piłki nożnej obok kontaktu mailowego. Stał się on ważną częścią podczas rozpoczętej na tydzień przed Mistrzostwami Świata w piłce nożnej w Rosji sprzedaży dokładnie 2 403 116 biletów na 64 mecze przez Międzynarodową Federację Piłki Nożnej (FIFA).

Aby starać się o zakupienie wejściówek każdy kibic piłki nożnej musiał spełnić kilka wymogów formalnych – założyć specjalne konto na oficjalnym portalu biletowym, podać numery paszportu czy dowodu osobistego, a także adres mailowy oraz numer telefonu komórkowego. To bardzo ważny krok, gdyż od tego momentu FIFA mogła pozostawać z kibicami piłki nożnej w kontakcie. Za pomocą poczty elektronicznej rozsyłano newslettery z informatorami, materiałami dotyczącymi miast gospodarzy czy innymi przydatnymi poradami. Również przy wykorzystaniu maila organizatorzy odpowiadali na wszelkie pytania oraz wątpliwości fanów.

Ważniejsze komunikaty, jak np. o rozpoczęciu poszczególnych faz sprzedaży biletów, rozsyłano tymczasem za pośrednictwem wiadomości SMS. Co więcej, kibicom piłki nożnej, którzy mieli możliwość zakupu biletów, marketerzy za pomocą krótkich wiadomości tekstowych mogli przypominać o uiszczeniu odpowiednich opłat, a już na etapie dostarczania biletów  – o lokalizacji i statusie.

– Krótka wiadomość SMS jest ważnym i skutecznym kanałem komunikacji w wielu branżach. Badania pokazują, że praktycznie wszystkie dostarczane SMS-y są w całości czytane przez odbiorców w kilka chwil od ich wysłania. To właśnie dlatego są one wciąż najbardziej niezawodnym i najpopularniejszym narzędziem służącym do kontaktu w życiu prywatnym i zawodowym – mówi Edyta Godziek, Marketing & PR Manager w SerwerSMS.pl.

Na rosyjskich stadionach kibice piłki nożnej zasiadający na trybunach za pomocą wiadomości SMS otrzymali również specjalny kod autoryzacyjny do korzystania z wi-fi.

Źródło: Informacja z serwisu infoWire.pl