Plastik wstydliwy dla marki

 

Po raz pierwszy Coca-Cola ujawniła, że w ciągu jednego roku zużyła 3 mln ton plastikowych opakowań. Dane to część raportu Fundacji Ellen MacArthur, który naciska na firmy i rządy, by zrobiły więcej, aby uporać się z zanieczyszczeniem plastikiem. W ramach kampanii do ograniczenia wykorzystania plastiku zobowiązuje się łącznie 150 firm. Jednak niektóre marki, w tym Pepsi, L'Oreal czy H&M, nie chcą ujawnić, ile plastikowych opakowań zużywają.

Trudno sobie wyobrazić, jak wyglądają 3 mln ton, ale każdy może wyobrazić sobie płetwala błękitnego. Teraz wyobraź sobie 15 tys. płetwali ułożonych koło siebie – to około 3 mln ton. Choć ilość wykorzystanego plastiku jest duża, w 2018 roku firma ogłosiła zobowiązanie do recyklingu zużytej każdej sprzedanej butelki lub puszki do 2030 roku. Coca-Cola, która obsługuje 500 marek napojów gazowanych, soków i wody, twierdzi też, że będzie dążyć do recyklingu plastikowych opakowań na całym świecie.

Wiele firm zobowiązuje się do większej ekologiczności po tym, jak obawy o odpady z tworzyw sztucznych zostały dodatkowo podkreślone na wystawach, takich jak Blue Planet 2 BBC Davida Attenborougha. W tym celu 31 marek ujawnia, ile plastikowych opakowań zużywa w ciągu roku, wskazując w 2018 roku: 1,7 mln ton – w przypadku Nestle, 287 tys. ton – Colgate, 610 tys. ton – Unilever i 200 ton – Burberry.

Firmy starają się być bardziej otwarte na to, ile zużywają plastiku i ile wytwarzają odpadów. W lutym 2019 roku Nestle pozbył się plastikowych słomek z produktów i zamiast tego używa papierowych. Dodatkowo 150 firm zobowiązało się do zmniejszenia zanieczyszczenia tworzyw sztucznych w Fundacji The Ellen MacArthur.

Źródło: BBC

kup artykuly platne