Polskie meble podbiją świat?

 

Jak wynika z raportu Polskiego Funduszu Rozwoju, polska branża meblarska zajmuje 4. miejsce na świecie pod względem eksportu mebli. Co więcej, do 2020 roku polskie meble mogą stać się numerem jeden w Europie i wyprzedzić takie kraje, jak Niemcy czy Włochy. Już teraz w ilości eksportu mebli pokonaliśmy m.in. Stany Zjednoczone, Meksyk czy Wietnam. Jednak by dotrzeć do szerokiego grona odbiorców europejskich, polska branża meblarska musi pokonać bariery i umocnić markę.

Polska branża meblarska coraz odważniej podbija zagraniczne rynki i staje się na nich widoczna. Rodzime firmy pojawiają się na światowych wydarzeniach poświęconych wzornictwu i biorą udział w prestiżowych konkursach. Polskie meble są doceniane zarówno za design, jakość, ale także innowacyjne rozwiązania, które odpowiadają na rzeczywiste potrzeby rynku. By móc konkurować z najlepszymi na arenie międzynarodowej musimy inwestować zarówno w badania rynku, innowacje, ale także w wydarzenia wspierające firmy, które planują działania na arenie międzynarodowej i nie zawsze mają pełną wiedzę na temat rynku – mówi rzecznik prasowy Łódź Design Festival Aleksandra Kietla.

Potencjał, jaki ma polska branża meblarska, rozwijać ma chociażby projekt „Polskie Meble”, którego celem jest zajęcie pierwszego miejsca w Europie pod względem wartości eksportu mebli do 2020 roku.

– Stanowisko branży jest takie, że produkty zaprojektowane przez rodzimych twórców mogą być mocną konkurencją dla zagranicznych producentów pod wieloma względami. Przede wszystkim polskie meble mają dobry stosunek jakości do ceny. Innym aspektem, który może dać nam przewagę, jest coraz silniejsze wspieranie lokalnych produktów przez polskich konsumentów. Społeczeństwo dostrzega polski design i chce wybierać meble, które są wyprodukowane w kraju i zaprojektowane przez rodzimych twórców – mówi Kietla.