Przekazane do Netflix, Spotify i Amazon

 

Jak wynika z najnowszego raportu New York Times, Facebook przekazywał dane użytkowników nawet 150 firmom, w tym najpopularniejszym, takim jak Netflix, Spotify czy Amazon. Dziennikarze dotarli do wewnętrznych dokumentów dowodzących, że dla zdobycia większej liczby użytkowników Facebook udzielał swoim partnerom dostępu do danych, które pozwalały im określać nowe funkcjonalności produktów z pominięciem przepisów ochrony danych osobowych.

Z dziennikarskiego śledztwa wynika, że do większości danych użytkowników bez ich zgody miały dostęp chociażby Amazon, Apple czy Microsoft. Serwisom Netflix czy Spotify udostępniano natomiast prywatne wiadomości internautów. Jak ustalili dziennikarze, przekazywanie danych do Amazon i Apple wciąż trwa.

W komentarzy do nowych doniesień Facebook zaprzecza oskarżeniom New York Times. Jak zapewnia, nie ma dowodów na to, że dane osobowe użytkowników były udostępniane nielegalnie i wykorzystywane niezgodnie z ich przeznaczeniem. O ewentualnym dostępie nic nie wiedza również przedstawiciele Amazon, Apple, Microsoft, Netflix czy Spotify.

kup artykuly platne