Nowe regulacje w chińskim prawie

 

Chińskie władze opracowały nowe przepisy, które zakładają nakładanie wysokich kar na internetowych sprzedawców, którzy w sposób nieuczciwy reklamują swoje produkty – podał serwis BBC. Minimalna kara ma wynosić 30 tys. dolarów.

Jak wskazano, nieuczciwą praktyką, która ma podlegać karze jest np. usuwanie negatywnych wpisów na temat danego produktu czy publikowanie fałszywych opinii ukazujących towar w pozytywnym świetle. Za tego typu działania e-sprzedawca, według BBC, będzie musiał zapłacić minimum 30 tys. dol.

Celem nowych regulacji, jak podkreślono, jest "oczyszczenie chińskiego rynku sprzedaży internetowej" przed przypadającym w Chinach co roku 11 listopada tzw. Dniem Singla – w którym tamtejsi sprzedawcy internetowi notują najwyższe obroty, dzięki oferowaniu korzystnych rabatów.

W ubiegłym roku w Dniu Singla w ciągu 24 godzin sprzedano produkty o łącznej wartości blisko 18 mld dol. Chińscy konsumenci złożyli 657 mln zamówień.

Zakupy w większości realizowane są tego dnia za pośrednictwem platform Grupy Alibaba. Jak podkreśla BBC, firma Alibaba jest ostro krytykowana za to, że nie kontroluje wpisów, jakie zamieszczają na temat swych produktów korzystający z jej serwisów sprzedawcy.


Chińskie władze uruchomiły w sierpniu tzw. "cyber-sądy", które mają pomóc w uporaniu się ze wzrostem wykroczeń prawnych w Internecie.

Dzień Singla początkowo obchodzony był jako święto chińskich panien i kawalerów, czyli zdeklarowanych singli. Od 2009 roku za sprawą grupy Alibaba stał się też "handlowym eldorado".


Źródło: