Colin Kaepernick nie zaszkodził marce Nike

 

Okazuje się, że wyniki sprzedaży giganta odzieżowo-obuwniczego Nike poprawiły się. Wbrew oczekiwaniom krytyków przyczyniła się do tego kontrowersyjna kampania reklamowa, w której twarzą marki stał się Colin Kaepernick – były rozgrywający klubu NFL San Francisco 49ers.

Kontrowersje wokół tej gwiazdy futbolu amerykańskiego zaczęły się w 2016 roku, kiedy Colin Kaepernick odmówił wykonania hymnu USA w proteście przeciwko brutalności policji i rasizmowi. Inni gracze poszli w ślady futbolisty, co wywołało oburzenie w całym kraju oraz wprawiło we wściekłość Donalda Trumpa. Prezydent USA w dość niewybrednych słowach wypowiadał się o graczach „nieszanujących amerykańskiej flagi” i wezwał do zwolnienia zawodników.

infoplanet wydarzenia swiat kontrowersyjna kampania i wzrost sprzedazy reklama

Ogłaszając swoją kampanię reklamową, przedstawiciele Nike stwierdzili że Colin Kaepernick jest „jednym z najbardziej inspirujących sportowców tego pokolenia”. Argument ten chyba nie trafił do odbiorców, gdyż w mediach społecznościowych zaczęły się pojawiać zdjęcia i filmy pokazujące osoby niszczące zakupione wcześniej produkty marki. Jak się jednak okazuje, spekulacje mówiące, że nietrafiona, kontrowersyjna kampania reklamowa doprowadzi do spadku sprzedaży, okazały się nieprawdziwe.

– Badania potwierdzają, że przynajmniej na razie firma nie odczuwa negatywnych skutków swojej decyzji – powiedział przedstawiciel Edison Trends.

Według statystyk Edison Trends sprzedaż produktów Nike w sklepach online wzrosła o 31% w ciągu jednego weekendu od uruchomieniu reklamy. Statystyki te wprawiły w konsternację przeciwników marki, którzy zachęcali ludzi do niszczenia towarów Nike w proteście przeciwko korzystaniu przez korporację z usług futbolisty.

Kaepernick, który nie grał w NFL od zeszłego roku, planuje pozwać organizację, argumentując, że „został umieszczony na ławce rezerwowych z powodu swojego aktywizmu”.

Źródło: BBC

kup artykuly platne