Gigant e-handlu zwiastuje rewolucję

 

Długie okresy zanieczyszczeń utrzymujących się w powietrzu ze względu na smog były nieodłącznym elementem krajobrazu chińskich miast. Problem nasilił się dodatkowo po 2013 roku, prowadząc do szybkiego rozwoju branży oczyszczania powietrza w budynkach. Jednak, jak wynika z kontroli jakości powietrza, przeprowadzonej w 2017 roku, intensywne dążenia chińskiego rządu w zakresie ograniczania zanieczyszczeń powietrza spowodowało okresową poprawę jakości powietrza. Choć zmiana jest pozytywna, jednocześnie stanowi wyzwanie dla branży oczyszczania powietrza w budynkach. Dlatego firmy szukają nowego podejścia, które pozwoli na utrzmanie się na podupadającym rynku.

Pierwszą propozycją jest rozwiązanie firmy JD.com, która jest w Chinach największym graczem w branży oczyszczania powietrza w budynkach. Gigant rozpoczął kampanię „Festiwal Powietrza”, która jest początkiem dążeń do wprowadzenia w branży oczyszczania powietrza otwartej sprzedaży detalicznej. Nowy typ sprzedaży łączy świat online i offline z naciskiem na optymalizację kontaktu z klientem i zaoferowanie niespotykanych dotąd wrażeń zmysłowych.

infoplanet wydarzenia technologia czyste powietrze air fest

Jej wcieleniem było wydarzenie, w którym wziął udział robot o nazwie L'il Luo, wykorzystujący sztuczną inteligencję do integrowania się z człowiekiem. Catering na imprezie inicjującej Festiwal Powietrza serwował zamiast posiłków powietrze w restauracji powietrznej. W menu było 6 wyjątkowych posiłków powietrznych: powietrze na wysokości 300 stóp ponad chmurami, powietrze ze środowiska dziewiczego, powietrze z naukowo-technologicznej kuchni, powietrze z łodzi na otwartych wodach, będące zapowiedzią romansu powietrze z Arktyki i powietrze o zapachu wody morskiej. Goście mogli spróbować ich dzięki specjalnym urządzeniom ssącym. Wszystkie z dań dostępne są również w sprzedaży komercyjnej.

Jak twierdzi JD, dzięki restauracji powietrznej klienci mogą odkryć sekret ideę czystego powietrza i produktów oczyszczania powietrza.

Źródło: