Informacje zostały przechwycone

 

Aż 500 mln osób, które przebywały w hotelach Marriott, mogło utracić swoje dane. Sprawa rozpoczęła się w 2014 roku, a firma potwierdziła, że rezerwacje w hotelach w Starwood – w tym Park Lane Sheraton Grand, Westbury Mayfair i Le Meridien Piccadilly – zostały przechwycone.

Prace wyjaśniające trwają nadal, ale znane na całym świecie hotele stwierdziły, że naruszona baza danych zawiera numery paszportów, daty urodzenia, nazwiska, adresy i numery telefonów. Ujawnione zostały również numery kart płatniczych i daty wygaśnięcia.

Sprawa została wykryta w bazie danych rezerwacji gości Starwood w USA 8 września, kiedy okazało się, że nieupoważniona strona skopiowała, zaszyfrowała informacje i podjęła kroki zmierzające do zatarcia śladów. Eksperci ds. Bezpieczeństwa ustalili, że nieautoryzowany dostęp do sieci Starwood miał miejsce od 2014 roku.

– Głęboko żałujemy, że ten incydent się wydarzył. Nie sprostaliśmy temu, na co zasłużyli nasi goście i czego oczekujemy od siebie. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby wesprzeć naszych gości i wykorzystując zdobyte doświadczenia iść dalej – powiedział prezes i dyrektor generalny hoteli Marriott Arne Sorenson.

Dane kart płatniczych były przechowywane przy użyciu metody szyfrowania, która do uzyskania oryginalnych numerów wymaga dwóch dodatkowych składników. Hotele Marriott nie są zatem w stanie wykluczyć, że kradzieże niektórych danych została udaremniona.

kup artykuly platne